fbpx



3 tähtsat õppetundi töötajate motiveerimiseks

Doktor Bob Nelson võtab oma raamatus ‘’1501 viisi, kuidas töötajaid tunnustada’’ kogu aastatepikkuse uurimustöö ühe lausega ilusasti kokku: ‘’Kohtle oma töötajaid austusega, maksa neile õiglast palka ning tunnusta ja premeeri neid pidevalt nende viljakandva töö eest.’’ Need kolm vägagi lihtsat juhtimise põhitõde on ometi tänapäeval paljudele arusaamatud ning seetõttu seletan nad selgemini lahti kolme tähtsa töötajate motiveerimiseks vajaliku õppetunni näol.

1) Mida külvad, seda lõikad

Juba iidsetel aegadel usuti tarkusesse, et sa saad täpselt selle, mida välja annad. Kui kasutada sama mõistet ka töökeskkonnas, siis on ju siililegi selge, et iga isekas ning omakasupüüdlik juht näeb firma eesmärke oma silmade ees purunemas, ning juht, kes tõesti hoolib ja oma töötajate eest hoolt kannab, külvab ka firma edukusele aina rohkem ja rohkem seemneid mulda.

Miks muidu enamik edukaid suurkorporatsioone nagu näiteks Google on loonud oma töötajatele eriti mõnusa, motivatsioonipõhise ning küllusliku töökeskkonna ning annetavad aastas ka suure osa tulust erinevatesse heategevusorganisatsioonidesse? Olenevalt firma suurusest ning finantssituatsioonist leiab kõiksugu viise, kuidas oma töötajaid nende usina töö eest tunnustada ning neile väikeste meenete näol oma tänutundest ka märku anda.

2)    Igaüks soovib olla hinnatud

Iga inimene, olenevalt tema ametipostist, soovib tunda end vajaliku mutrina suures pildis. Kuna veedame tööl siiski enamuse aja oma elust, soovime me kõik, et meie töö kellelegi korda läheks. Kuna aga paljud meist ei näe igapäevaselt oma töö kandvat vilja, siis on vaja kedagi, niinimetatud lüli, kes meid iganädalaselt meie pingutuste eest tänaks, hindaks ning seeläbi motiveerides edasi tõukaks.

Öeldakse ju, et inimene, kes tunneb, et teda hinnatakse, teeb alati rohkem kui temalt oodatud on. Täpselt samamoodi nagu laps vajab üht julgustavat sõna oma emalt, naine üht hella kallistust oma mehelt, vajab ka töötaja sooja käepigistust ning tunnustavat õlapatsutust oma juhilt.

3)    Edu määrab reaalne tegu, mitte seda ennetav mõte

Kuna tihtipeale lükkavad juhid tunnustamise puudumise vähese aja ning kiire graafiku kaela, on mitmetes firmades kasutusel erinevad tehnikad, kuidas see oluline aspekt juhile lihtsalt ‘’kohustuslikuks’’ teha. Näiteks iga nädala tagant võtta 15 minutit, et kas läbi telefoni või personaalselt rääkida või lõunatada ühe oma töötajaga. Teemaks võib olla nii uue projekti algatamine, uute oskuste arendamine, töökaaslastega paremini läbisaamine vms.

Teiseks võib iga koosoleku lõppu jätta 15 minutit, et oma töötajaid nende töökuse eest tänada ning paluda ka töötajail endil oma kolleege millegi eest tunnustada ja kiita. Kuna töötaja motivatsioon tuleneb otseselt tema suhtest oma ülemusega, on edukatel juhtide ‘’Things-to-do’’ nimekirjas alati töötajate tunnustamine esikohal ning teatud tulemuste saavutamisel ei kõhkle nad iialgi oma alluvat väärikalt premeerida.

Kõiksugu ühised väljaminekud, kas bowlingut mängima või metsa väikesele matkale, käivad samuti töötajate autasustamise alla ning loovad sõbraliku keskkonna ning ühtsustunde, mis on samuti igas firmas vägagi olulisel kohal.

MEELDIS JA OLI KASULIK?
JAGA SÕPRADEGA, ET KASULIK INFO LEVIKS.

Kuidas luua meeskonda arengut ja tagasisidet soodustav kultuur?

Tunned mõnikord, et tagasisidet on töötajatele anda keeruline?
Oled märganud, kuidas töötajad üksteise tagasisidele kaitsesse lähevad?
Tajud, kuidas töötajatega on olulistel teemadel mõnikord keeruline rääkida?

Kõik need tunnused viitavad "tagasiside-kultuuri" puudumisele meeskonnas. Kuidas seda luua?
Kõik vajalikud teadmised ja juhtimisinstrumendid selleks leiad 
28.mail toimuval avalikul koolitusel "Tagasiside-kultuuri loomine meeskonnas".

Uuri lisa ja registreeri soodushinnaga 399 eur (tavahind 499 eur).

NB! Koolitusele kehtib 100% Raha Tagasi Garantii - kui rahule ei jää, saad raha tagasi!

OLED ISEÕPPIJA? TELLI VIDEOKOOLITUS: