fbpx

Avalik juhtimiskoolitus “Motiveeriv tagasiside”

JUHTIMISKOOLITUS “MOTIVEERIV TAGASISIDE”

Tagasiside andmise ja küsimise oskusi arendav juhtimiskoolitus, mis aitab juhtidel kujundada oma meeskonnas tagasiside kultuuri. Tugev tagasiside kultuur meeskonnas on aluseks igapäevasele tagasisidestamisele ja 1:1 koostöövestluste ning arengu-/tulemusvestluste läbiviimisele.

Tagasiside andmine on juhtide väljakutse #1

Umbes 80% juhtidest nimetab juhtimiskoolitustel juhtimise suurimaks väljakutseks töötajatele arendava tagasiside andmist. Kuigi juhid tunnevad, et nad peaksid töötajatele rohkem tagasisidet andma, sest see aitaks nendel meeskonda suunata ja töötajaid arendada, seda suur osa juhtidest siiski regulaarselt ei tee. Miks?

Juhid ise nimetavad 3 põhjust:
1) Töötajad ei soovi tagasisidet reageerides sellele negatiivselt (solvuvad, kaotavad motivatsiooni jm);
2) Puuduvad praktilised teadmised ja oskused, kuidas tagasisidet motiveerivalt anda;
3) Puudub õige aeg ja mugav koht tagasiside andmiseks;

Siiski on sellest loetelust puudu üks oluline põhjus veel (mida juhid ise ei nimeta): 
Meeskondades puudub tagasiside kultuur ehk juhid ei näita eeskuju tagasiside vastuvõtmisel/andmisel.

Tagasiside paradoks, mille mõistmine lihtsustab tagasiside andmist

Kuigi juhid väldivad tagasiside andmist uskudes, et töötajad ei soovi seda kuulda, nimetavad töötajad ise sageli juhtide suurimaks puuduseks/arengukohaks vähest tagasiside andmist töötajatele

Sellest võib tuletada TAGASISIDE PARADOKSI: “Töötajad ootavad juhtidelt sagedamini tagasisidet, aga juhid väldivad selle andmist arvates, et töötajad ei soovi tagasisidet kuulda”. Kus on siis tegelik probleem?

Paljude meeskondade tegelik probleem on tagasiside kultuuri puudumine ja selle asemele tekkinud jõuline “enesenäitamise” kultuur. Ning selle kujunemist soodustavad sageli juhid ise. Mida see tähendab?

Tagasiside kultuur on asendunud enesenäitamise kultuuriga

Lähemal vaatlusel võib leida, et tegelik probleem ei ole töötajate vähene huvi õppimise, enese arendamise ja tagasiside saamise vastu, vaid meeskonna üldine hoiak/harjumus oma nõrkusi, puudusi ja vigu varjata. Selline hoiak on viinud meeskonna sisemise võistlemiseni, mille tulemusena püüavad inimesed meeskonnas end täiuslike ja eksimatutena näidata (“tean kõike, oskan kõike”), mitte aga oma arengukohti teiste ees tunnistada.

Sageli esindab meeskonnas sellist suhtumist ja hoiakut ka juht ise, kes samuti oma puudustest, eksimustest ja ebaõnnestumistest rääkimist väldib tekitades ka ülejäänud meeskonnale sarnase ootuse: kuna eksimuste ja puuduste tunnistamine on nõrkuse märk, näita ja tunnista oma tugevusi, ning peida ja varja oma nõrkusi. Sellist suhtumist meeskonnas võib nimetada “enesenäitamise” kultuuriks, kus meeskonnaliikmed püüavad näidata ennast ainult headest külgedest, ja seda vaatamata tõsiasjale, et meil kõikidel on olemas ka nõrkused ja puudused.

Koolituse eesmärgiks on soodustada tagasiside kultuuri tekkimist

Käesoleva koolituse eesmärgiks on aidata juhtidel meeskondades enesenäitamise kultuuri mõjusid vähendada ja selle asemele usalduslikku ja arengut soodustavat tagasiside kultuuri kujundada.

Koolitusel käsitletavad teemad:
1) Miks juhid tagasiside andmist ja küsimist ei armasta?
2) Kuidas suurendada töötajate soovi areneda ja tagasisidet kuulda võtta?
3) Arenguvestlused tagasiside kultuurina – head ja vead?
4) Juhtimine 19.sajandil vs juhtimine 21.sajandil – mis on muutunud?
5) Miks arenguvestlused sageli soovitud tulemusi ei anna?
6) Erinevad suhtluskultuurid meeskonnas ja nende mõju tulemustele:
a) enesenäitamise (sisemise konkurentsi) kultuur;
b) viisakasolemise ehk professionaalide kultuur;
c) tagasiside kultuur.

6) 4 tagasiside andmise stiili ja selle mõju ning tagajärjed meeskonnas?
7) Tajuvead tagasiside andmisel, küsimisel ja vastuvõtmisel;
8) Objektiivne ja subjektiivne tagasiside – kuidas kumbagi kasutada?
9) Töötajate tagasisidele tekkiva vastuseisu ületamine;
10) Kultuuripüramiid ehk kuidas tagasiside kultuur meeskonda tekib (ja kaob)?
11) Meeskonnas tagasiside kultuuri loomise 3 sammu;
12) Psühholoogilise turvatunde loomine meeskonnas;
13) Töötajatelt/ meeskonnalt tagasiside küsimise tööriistad;
14) Kuidas juhina tagasisidet tõhusalt vastu võtta?
15) Meeskonna sisene tagasiside andmine/ küsimine ehk kuidas panna töötajad üksteisele tagasisidet andma ning seda aktsepteerima?
16) Juhilt meeskonnale tagasiside andmine?
17) Mis ja milleks 1:1 vestlused? Mis kasu juht 1:1 vestlustest saab?
18) 5-sammuline 1:1 vestluste strateegia ja struktuur?
19) Millest töötajaga 1:1 vestlustel rääkida?
20) 1:1 vestluse läbiviimise praktilised tööriistad;
21) Kuidas tagasisidet mitte anda (mida silmas pidada)?
22) Kuidas tagasisidet anda ehk 4-sammuline tagasiside andmise mudel?
23) Millal tagasisidet anda?
24) Kus tagasisidet anda?
25) Positiivse ja negatiivse tagasiside tasakaalu leidmine;

KOOLITUSE TULEMUSENA JUHID …

… oskavad meeskonnas töö koordineerimise kõrval töötajaid toetava tagasiside abil arendada;

… oskavad tagasiside andmist, küsimist ja vastuvõtmist soodustavat meeskonnakultuuri kujundada;

… eristavad objektiivset tagasisidet (“töö kiidab tegijat”) subjektiivsest ja oskavad viimast õigesti edastada;

… mõistavad tagasiside saamise vajalikkust töötajate sisemise motivatsiooni tekkimisel;

… oskavad tagasiside andmise kaudu töötajates eduelamust tekitada;

… oskavad tagasiside andmiseks ja küsimiseks vajalikku psühholoogilist turvatunnet meeskonda luua;

… oskavad tagasiside andmise levinumaid ohukohti ja lõkse ennetada ja vältida;

… tunnevad ja oskavad kasutada tagasiside kultuuri loomise 4 etappi;

… soovivad ja oskavad oma töötajatelt regulaarset tagasisidet küsida;

… teavad, millal, kuidas ja kus tõhusat tagasisidet anda.

Koolitus sobib hästi nii värsketele kui kogenud juhtidele

Koolitus sobib hästi nii alustavatele juhtidele (sh hiljuti spetsialistist juhiks saanud juhtidele) kui ka pikema kogemusega juhtidele (sh personalijuhtidele, koolitusjuhtidele).

Koolituse toimumise aeg ja koht

Koolitus toimub 13.aprillil 2021a Tallinnas Tehnopoli ruumis Saturn.

PARKIMISINFO
Koolitusel osalejatele on Tehnopoli ümbruses parkimine TASUTA va täpselt maja/sissepääsu ees (seal on lubatud parkida max 2h).

NB! Selleks tuleb oma parkimine registreerida SIIN, kuid MITTE VAREM kui 12h enne koolituse algusaega. Juhul, kui sõiduk jääb registreerimata, saab seda teha ka hommikul koolitusruumis oleva tahvelarvuti abil.

Koolituse päevakava

10.00 – 11.30 Juhtimiskoolitus
11.30 – 11.45 Kohvipaus
11.45 – 13.15 Juhtimiskoolitus
13.15 – 14.00 Lõuna
14.00 – 16.00 Juhtimiskoolitus

Koolituse kogumaht

Koolituse kogumaht on 7 akadeemilist tundi.
Õppe osakaal on 50% auditoorne, 25% praktiline ning 25% iseseisev töö.

Koolituse õppeprogrammi läbinutele väljastatakse tunnistus. 

KOOLITAJA

Koolituse viib läbi “Parim koolitaja 2016 ja “Parim koolitaja 2017” tiitli pälvinud Motivaator.ee
juhtide ja meeskondade koolitaja Kaido Pajumaa. Loe Kaido kohta lähemalt siin.

Investeering

Koolituse soodushind on 199 eur + km kehtib kuni 10.04.2021a.
Koolituse tavahind 249 eurot + km.

Koolituse hind sisaldab:
1) Koolitust ja koolitusmaterjale;
2) Lõunat ja 2 kohvipausi;
3) Tunnistusi osalejatele.

100% RAHA TAGASI GARANTII

Koolituse kohta kehtib 100% Raha Tagasi Garantii. Kui tunned peale koolitust, et sa ei saanud sellest oodatud kasu, mis aitab Sul oma meeskonnale lähemale jõuda ja neid rohkem motiveerida, maksame Sulle lisaküsimusi esitamata kogu raha tagasi. Päriselt! Loe lähemalt siit.

Registreerimine

Registreerimiseks kasuta palun allpool olevat registreerimise vormi. Võtame paari päeva jooksul sinuga kindlasti ühendust ja edastame arve, mille tasumine kinnitab koha koolitusel. Juhul, kui registreerid koolitusele mitu osalejat, kirjuta palun osalejate nimed “Lisainfo” väljale.

Juhul, kui sul on koolituse kohta sisulisi küsimusi, võid kirjutada ka otse koolitajale Kaido Pajumaa – kaido@motivaator.ee või helistada 509 4020.

NB! Anna palun kindlasti teada, kui sul on lõunapausi osas eelistusi – nt soovid taimetoitu või on sul mõne toiduaine suhtes allergiaid (gluteen, piim vm). Arvestame sellega siis kindlasti sulle lõunapausi tellides.

Osaleja ees- ja perekonnanimi

Osaleja e-maili aadress

Osaleja (kontaktisiku) telefon

Arve maksja andmed (nimi, aadress)

Lisainfo: toitlustuse erisoovid ja täiendavate osalejate nimed ning e-maili aadressid