fbpx



Avalik juhtimiskoolitus “Tagasiside kultuuri loomine meeskonnas”

AVALIK JUHTIMISKOOLITUS
“TAGASISIDE-KULTUURI LOOMINE MEESKONNAS”

See 1-päevane inspireeriv juhtimiskoolitus annab Sulle kõik vajalikud teadmised ja oskused selleks, et meeskonnas tugev ja arengut toetav tagasisidekultuur luua

Sa omandad 3-sammulise tagasisidekultuuri loomise raamistiku, mis muudab tagasiside meeskonnas mitte ebamugavaks kohustuseks, vaid oodatud arengu ja motivatsiooni võtmeks.

Need on mõned ettevõtted, mille juhid on sellel koolitusel osalenud:

Mis väljakutsega juhtimiskoolitus tegeleb?

Kas oled mõnikord tundnud, et omavaheline avatus ja usaldus võiks teie meeskonnas veidi parem olla, sest see parandaks ka omavahelist suhtlust ning kommunikatsiooni? 

Kas tunned vahel, et tagasisidet on töötajatele raske anda, ja veelgi raskem on nendelt tagasisidet saada, mistõttu on jäänud mõned olulised jutu sinu ja töötaja vahel rääkimata?

Kas oled proovinud seda olukorda parandada ARENGUVESTLUSEL (aastavestlusel), aga see pole siiski õnnestunud, sest töötaja pole piisavalt avanenud? 

Madal usaldus ja vähene tagasiside meeskonnas on paljude juhtide igapäevaseks väljakutseks, mis piirab meeskonnas nii suhtlust ja kommunikatsiooni, kui ka pärsib innovatsiooni, õppimist ja arengut

=> Käitumisprobleemid meeskonnas: Näiteks oled sa tähele pannud, kuidas töötaja ühe suhtlemine ülejäänud meeskonnaga on veidi järsk ja kohati lausa ebaviisakas, mis on tekitanud meeskonnas polaarsust ning vähendanud selle koostöövaimu. Sa tunned, et peaksid temaga sellest rääkima, aga kuna omas valdkonnas on tegemist väga tugeva spetsialistiga, ei tahaks sa ohustada tema motivatsiooni. Kas temaga rääkida ja riskida tema isikliku motivatsiooni langusega, või mitte rääkida ja riskida meeskonna veelgi suurema lõhestumisega?

=> Puudulikud tulemused: Või oled veidi ebamugavas olukorras töötajaga, keda Sa tunned juba aastaid ja teie suhted on üldiselt väga head, aga samas pole Sa mõne tema käitumise, hoiaku või tulemusega viimasel ajal enam nii rahul? Kas, kus, millal ja kuidas talle selle kohta tagasisidet anda?

=> Vähe avatust: Või oled Sa täheldanud, kuidas töötajad ei jaga koosolekul avameelselt oma muresid ja probleeme (eriti üksteisega seotud!), ning ei tule välja ideede ja ettepanekutega (eriti isiklikumat laadi!), mistõttu jäävad olulised teemad meeskonnas rääkimata ja selle areng pidurdub.

Kõik sellised ilmingud viitavad nõrgale tagasiside-kultuurile meeskonnas, mis vähendavad meeskonna produktiivsust ja juhtimise tulemuslikkust.

Kas teil on täna “kinnine”, “sõbralik” või “avatud” meeskond?

Avatuse ja usalduse alusel võibki meeskonnad jaotada 3 gruppi – kus tunned ära enda tiimi?

1) AVATUD MEESKONNAD, kus on kõrge vastastikune kindlustunne ja usaldus üksteise suhtes, et kõiki huvitab meeskonna ühine tulemus rohkem kui isiklik edu ning saavutused:

meeskonnas on kõrge koostöövaim, vähe “draamat” ning isikute vahelisi konflikte, ja palju vastastikust õppimist. On tunda kõrget töist ja emotsionaalset usaldust, mistõttu tunnevad inimesed end üksteise juuresolekul (nt koosolekul) mugavalt ja turvaliselt;

– inimesed julgevad üksteisega ausad ning avatud olla ja ka ebapopulaarseid mõtteid/küsimusi välja öelda;

– inimesed julgevad üksteisele ka isiklikumat laadi ettepanekuid teha (ning tagasisidet anda), kartmata seeläbi konflikti minna.

Psühholoogid nimetavad sellist meeskonnakultuuri tagasiside-kultuuriks ja sellised meeskonnad ületavad järjepidevalt püstitatud eesmärke.

2) SÕBRALIKUD MEESKONNAD, kus on ka justkui kõrge usaldus ja avatus, aga see väljendub eelkõige heas omavahelises läbisaamises (mõnikord isegi liigses familiaarsuses ja isiklikkuses), sõbralikes suhetes ning lõbusas ja näiliselt turvalises keskkonnas:

– meeskonnas on näiliselt kõrge koostöövaim (kunstlik harmoonia), mille all on tunda omavahelist konkureerimist (isiklikud huvid konkureerivad üksteise ja juhi omadega), üksteise suhtes rahulolematust, usaldamatust ning ebakindlust;

– tagasiside andmine/saamine tähendab eelkõige vajaliku tööalase info vahetamist, mitte aga meeskonnas olevatest tegelikest probleemidest rääkimist;

– üksteisele isiklikumat laadi ettepanekuid teha ei soovita, sest kardetakse tekitada pingeid ja sõbra-suhteid ohustada. Selle asemel püütakse probleemidest ja üksteisega seotud rahulolematust rääkida läbi nalja lootuses, et keegi seda liialt isiklikult ei võta.

Psühholoogid nimetavad sellist meeskonnakultuuri “kunstlikuks harmooniaks” (ka “lõõbi-kultuuriks”), ja selliste meeskondade tulemused on keskpärased (mitte otseselt halvad, aga edu on ebaühtlane).

3) KINNISED MEESKONNAD, kus puudub avatus ja usaldus, mistõttu tunnevad inimesed end üksteise juuresolekul ebamugavalt ja ebaturvaliselt:

– meeskonnas eksisteerib üksteisega rahulolematus nii töisel kui isiklikul tasandil, aga kuna keskkond on ebaturvaline, siis nendest teemadest rääkimist välditakse, mis viib emotsionaalse ja psühholoogilise kinnisuseni meeskonnas;

– meeskonnas välditakse ettepanekute tegemist, sest isegi süütute ettepanekute, küsimuste ning kommentaaride varjust otsitakse tagamõtteid, mida seal tegelikult pole;

koosolekud on kuivad, sisutud ja ebamugavad, mis on muutunud kohustuseks, mitte võimaluseks meeskonnaga koos olulisi asju arutada, et ühiste eesmärkideni jõuda.

Psühholoogid nimetavad sellist meeskonnakultuuri “toksiliseks konkurentsiks” ja selliste meeskondade tulemused on üldjuhul nõrgad, sest suur osa “aurust” läheb meeskonnasiseste probleemidega tegelemisele.

MÕTTEKOHT! Missuguses kirjelduses Sa oma tänase meeskonna kõige rohkem ära tundsid? Kui esimeses, siis ei pruugi see juhtimiskoolitus Sulle vajalik olla, sest Su meeskonnas on juba tugev tagasiside-kultuur. Kui aga tundsid oma meeskonna ära teises või kolmandas kirjelduses, leiad Sa usutavasti selle koolituse enda jaoks väga väärtusliku olevat. Miks?

Nõrk tagasisidekultuur pärsib meeskonna tulemuslikkust

Avatus ja usaldus ei ole vaid “meeldivad pisiasjad” meeskonnas, vaid nagu teadusuuringud näitavad, võib nõrk tagasisidekultuur tekitada meeskonda otseseid probleeme ja väljakutseid:

=> Töötajate kaasatus väheneb: Näiteks tõestavad Gallupi uuringud, et juhid, kes annavad tagasisidet töötajatele harva, kogevad töötajate kaasatuse olulist langust. Tulemuseks on kuni 65% väiksem töötajate pühendumus, mis avaldub madalamas motivatsioonis panustada meeskonna ühistesse tulemustesse.

=> Head töötajad lahkuvad: Society for Human Resource Management uuring näitas aga, et kui tiimides puudub regulaarne tagasiside, ja 1:1 koostöövestlused toimuvad harvad, suureneb töötajate (eriti Y ja Z põlvkonna) voolavus kuni 30%, sest inimesed ei tunne end tööl piisavalt väärtustatuna.

=> Produktiivsus langeb: Harvard Business Review hinnangul on aga nende tiimide, kus juhid ei anna töötajatele regulaarselt tagasisidet, produktiivsus keskmiselt 20% madalam. Sellistes tiimides ei tea töötajad sageli täpselt, mida nendelt oodatakse (hägused eesmärgid), mis vähendab nende efektiivsust ja aeglustab meeskonna ühiste eesmärkide saavutamist.

VAATA VIDEOT:
“Miks paljudes meeskondades nõrk tagasiside kultuur on?”

Loe kindlasti lisaks ka artiklit:
“10 põhjust, miks aastapõhised arenguvestlused alati oodatud tulemusi ei anna”

Kuidas see juhtimiskoolitus juhti aitab?

Kuidas siis kujundada tagasisidekultuuri meeskonnas, kus täna on tunda “kunstliku harmoonia” või lausa “toksilise konkurentsi” ilminguid? Avatust meeskonnale peale sundida ei saa (nö “hakkame nüüd otse rääkima!”) – see võib viia veelgi suuremate probleemideni nagu isiklikud konfliktid ja lahkumine.

Ainus viis seda saavutada on hakata teadlikult seda kujundama, milleks käesolev juhtimiskoolitus juhile kõik vajalikud teadmised ja tööriistad annab.

Koolituse ülesehitus

Koolitus koosneb 3 moodulist, millest igas omandab juht konkreetsed teadmised ning juhtimise instrumendid selle valdkonna arendamiseks meeskonnas.

MOODUL #1. PSÜHHOLOOGILISE TURVALISUSE SUURENDAMINE MEESKONNAS

Tuginedes PhD Amy Edmondsoni avastustele psühholoogias omandab juht selles koolituse osas arusaamise psühholoogilise turvalisuse (avatuse, õppimiskultuuri) olulisusest meeskonnas, ning ka tööriistad selle mõõtmiseks, analüüsimiseks ja suurendamiseks.

Mooduli fookuspunktid:

1) Psühholoogiline turvalisus – mis see on ja miks see meeskonnas nii oluline on?
2) Sinu meeskonna psühholoogilise turvalisuse test;
3) 7 meeskonnakultuuri normi, mis toetavad turvalisuse suurendamist meeskonnas.

MOODUL #2. TAGASISIDE NORMALISEERIMINE MEESKONNAS

Tuginedes tagasisidestamise psühholoogiale omandab juht selles koolituse osas konkreetsed juhtimisvõtted “tagasiside” kui nähtuse normaliseerimiseks meeskonnas

Kuna paljudes meeskondades on tagasiside kriitika ja rünnaku sünonüümiks, ja selle aktsepteerimine (eriti avalik!) tähendab oma nõrkuste ja puuduste tunnistamist, on see muutunud tabuks, millele tuleb vastu seista. 

See on muutnud teatud teemadel rääkimise ja tagasiside andmise (sh arenguvestlustel!) meeskonnas väga keeruliseks, sest inimesed kipuvad oma nõrkuseid, eksimusi ja arengukohti eitama, ning tagasiside peale kaitsesse minema (kuni isiklike konfliktideni välja).

Ainuke võimalus seda olukorda muuta, on “normaliseerida” meeskonnas tagasiside saamine ja enda arenguga tegelemine. Kõik vajalikud teadmised ja tööriistad juht selleks koolituselt saab.

Mooduli fookuspunktid:

1) Miks paljudes meeskondades tagasiside “tabuks” on muutunud?
2) Kolm tagasisidestamise kihti ja kuidas nendele läheneda: Töö, Sinu töö ja Sina ise;
3) Tagasiside küsimise oskused ja tööriistad juhile tagasisidestamise normaliseerimiseks meeskonnas.

MOODUL #3. TAGASISIDE MEETODITE TEADLIK KASUTAMINE MEESKONNAS

Kui meeskonnas on keskkond muutunud avatumaks ja tagasisidestamine on muutunud normaalsemaks nähtuseks, saab juht hakata süsteemsemalt töötajate/meeskonna arendamisega tegelema, milleks ta vajab konkreetseid tagasisidestamise tööriistu.

Selles koolituse osas just sellised teadmised ja oskused juht omandab. Ta omandab 6 -sammulise 1:1 koostöövestluste raamistiku (koos vajalike tööriistadega nende edukaks läbiviimiseks), millele lisanduvad igapäevase tagasisidestamise tööriistad.

Mooduli fookuspunktid:

1) 6-SAMMULINE 1:1 KOOSTÖÖVESTLUSTE METOODIKA

=> Edujutud: eesmärgiks kokku leppida nii numbrilised kui käitumuslikud eesmärgid;

=> Tööjutud: eesmärk olla kursis, kuidas töötajal tööalaselt läheb (väljakutsed, mured jm);

=> Töörõõmu jutud: eesmärk olla kursis töötaja töörõõmu/tööpiina allikatega (motivatsioon);

=> Karjääri jutud: eesmärk olla kursis töötaja unistuste, eesmärkide ja plaanidega (areng);

=> Tagasiside jutud: eesmärk olla kursis üksteise tajuga, et koostöö laabuks (tagasiside);

=> Tulemuste jutud: eesmärk analüüsida tulemusi, teha plaane tulevikuks, rääkida palgast.

Loe kindlasti lisaks
“Miks edukad juhid 1:1 koostöövestlusi kõige olulisemaks juhtimise tööriistaks peavad?”

2) IGAPÄEVASE TAGASISIDESTAMISE MEETODID:

1) Miks legendaarset “hamburgeri-meetodit” mitte kasutada?
2) Kuidas kasutada tõhusalt 4-sammulist SBI tagasiside meetodit?
3) Olulised teadmised, mida tagasisidet andes meeles pidada.

Mida Sa juhina õpid (õpiväljundid)?

Koolituse läbides omandad Sa põhjalikud teadmised ja oskused selleks, et:

=> Teadlikult meeskonnas tagasisidekultuuri luua: Õpid looma süsteemi, kus tagasiside on loomulik osa igapäevatööst. See aitab tõsta töötajate kaasatust, motivatsiooni ja üldist produktiivsust, muutes meeskonna koostöö tugevamaks ja sujuvamaks.

=> Töötajate motivatsiooniallikaid paremini mõista (X, Y, Z generatsioonid): Õpid, kuidas kohandada oma juhtimisstiili vastavalt erinevate põlvkondade ootustele ja motivatsiooniallikatele, mis aitab suurendada nende pühendumust ja tõhusust.

=> Tõhusalt ja motiveerivalt tagasisidet anda ning küsida: Saad praktilised teadmised, kuidas struktureerida ja viia läbi konstruktiivseid tagasisidevestlusi, mis mitte ainult ei paranda töötajate tulemuslikkust, vaid loovad ka positiivse ja toetava tööõhkkonna.

=> Raskeid vestlusi juhtida ja lahendusi pakkuda: Omandad praktilised oskused, kuidas efektiivselt juhtida keerulisi ja tundlikke vestlusi, saavutades seejuures positiivseid tulemusi ja hoides meeskonna motivatsiooni kõrgel.

=> Töötaja eesmärgid tagasiside abil tulemustega siduda: Omandad praktilised tööriistad, kuidas siduda tagasiside konkreetsete eesmärkide ja tulemuste saavutamisega, et töötajatel oleks selge arusaam, kuidas nende töö panustab organisatsiooni edusse.

Käesoleva juhtimismetoodika on oma meeskondades kasutusele võtnud mitusada juhti Eestis, mis on aidanud nendel leida vastused sellistele levinud tagasisidestamist puudutavatele küsimustele:

1) Ma tean, et töötajad ootavad mult rohkem tunnustust ja tagasisidet. Olen seda proovinud anda, aga see ei kuku välja loomulikuna. Mida võiksin teisiti teha?

2) Mulle tundub, et mu töötajad ei ole enda arengust ja tagasisidest huvitatud.
Kuidas neis seda huvi tekitada?

3) Iga kord, kui kellelegi tagasisidet annan, näen ehmunud või solvunud nägusid. Ütlen küll, et ärge võtke isiklikult, aga nad võtavad ikka. Kuidas töötajatega rääkida ja nendele tagasisidet anda säilitades nendes optimism ning motivatsioon?

4) Olen kuulnud, et vana-hea „hamburgeri“ tagasisidemeetod enam ei tööta. Aga missugune meetod siis töötab? Ja mida nende kasutamisel silmas pidada?

5) Olen küsinud oma meeskonnalt tagasisidet – nii otse kui anonüümselt. Midagi asjalikku sealt ei tule. Kuidas saaksin meeskonnalt väärtuslikku tagasisidet ilma nendes põhjendamatuid hirme tekitamata?

6) Meil on väga kiire tempo ja tööd palju, mistõttu õigeid hetki tagasiside andmiseks on vähe. Millal ja kus on kõige õigem tagasisidet anda?

7) Olen kuulnud, et paljud juhid kasutavad tagasiside andmiseks ja saamiseks arenguvestluseid või 1-1 koostöövestluseid. Minu arengu- ja koostöövestlused jäävad väga pinnapealseks ja töökeskseks. Kuidas viia läbi 1:1 vestlusi viisil, kus töötajad avaneksid ja saaksime vestlusega sügavamale minna?

8) Mul on juhina käed-jalad tööd täis ja pole lihtsalt aega 1:1 kohtumisteks. Mille arvelt ja mis eesmärgil ma seda aega võtma peaks?

9) Ma suhtlen töötajatega iga päev väga palju ja oleme samades ruumides – kõik vajalik saab räägitud. Mis kasu ma võiksin veel eraldi individuaalselt nendega kohtudes saada?

10) Jah, ma saan teoorias 1:1 vestluste kasulikkusest aru – kui töötajad päriselt seal avaneksid ja me saaksime avatult rääkida, võiks see ka meie koostööle hästi mõjuda. Aga nad ei avane ju!
Kuidas planeerida ja läbi viia 1:1 kohtumisi nii, mis paneks

Mida senised kliendid meie koolituste kohta öelnud on?

Kuigi seda paistab olevat palju, on kõiki tööriistu tegelikkuses mugav ja lihtne kasutada, ning need tõesti töötavad. Seda kinnitavad ka paljud varasemalt meie juhtimiskoolitustel osalenud juhid.


“Rääkisin täna-eile mitme inimesega koolitusest ja nii teised kui mina ise jäin koolitusega väga rahule. Lisaks meetoditele on väga suur väärtus inimeste omavahelistes aruteluringides, eriti antud teemade juures, kus tuleb ka olla enesekriitiline. Väga hästi läbi mõeldud koolitus. Nii et suur-suur aitäh sulle!” – Teele Jõeleht, Kaamos Group, kvaliteedi- ja protsesside juht


Olen teie “Tunnustav juhtimine” koolitusel varem ka osalenud ning saanud juba siis suurt inspiratsiooni tööks inimestega. Tagasiside-koolitus kinnistas varem õpitut ja julgustas uuesti midagi proovima. Hinnangud koolituse osas on ainult ülivõrdes 10 punkti 10-st. Soovitan seda kindlasti nendele juhtidele, kes on huvitatud positiivse töökeskkonna loomisest ja soovivad sellesse panustada. Koolituselt leiad mitmeid instrumente, mida oma töös ka kasutada. Väga hea kursus.“Marelle Möll, Haapsalu Kutsehariduskeskuse äriteenuste osakonna juhataja

“Minu valik osaleda Sinu koolitusel oli hästi teadlik. Olin varasemalt Sinu koolitustel osalenud ja saanud sealt väga head boosti juhtimisega tegeleda. See oli nagu tõsine boost! See oli praktiline koolitus – hästi palju praktilisi asju! See kõik oli väga kinnistav, et jaa, kõik on väga hea, aga seda kõike saabki tegelikult ka tegudesse panna. See mulle hästi meeldis!“
– Marvi Roosaar, Päästeameti personaliarvestuse talituse juht

“Sinu näol on tegemist täiesti uue generatsiooni koolitajatega, kes kompavad juhtimise kriisiprobleeme, millest paljud koolitajad ei julge rääkida ja kliendid ei taha rääkida. Sa aitasid väga paljud asjad mul enda jaoks selgeks mõelda. Mulle meeldis see tööpiina ja töörõõmu kontseptsioon. Meile tuleb uus põlvkond peale – milleeniumlased – , kes ei ole valmis nii palju tööpiina kannatama.“
– Henri Kaasik-Aaslav, Hansabuss AS tegevjuht

“Tööriista komplekt on hea! Ei arva naiivselt, et kõik kohe kõike rakendavad, aga me oleme juba siis võitnud, kui igaüks leiab ühe asja, mida ta proovib. Mulle just meeldiski see, et sul on nagu valikut, mida saad proovida. Seal oli tõesti väga häid asju!”
– Silve Sammal, Hitachi Energy Estonia AS personalijuht

“Rõõm oli tõdeda, et päris palju tööriistu võttis meeskond siit kaasa. Ja neid mitte ei “pakitud” neile kaasa, vaid tundus, et nad võtsid need heameelega kaasa. Sain töövahendeid tegemaks võrdlemisi keerukat asja, milleks on missioonist ja visioonist ettevõttes rääkimine olukorras, kus kõik inimesed ei ole kontoritöötajad ja nad igapäevaselt ei puutu nende teemadega kokku.“
– Keijo Kaasik, Moller Auto tegevjuht

“Mulle tohutult imponeerib see, et sa võtad asja isiklikult – sa teed seda koolitust sellisel kujul, et sellest ka päriselt midagi saaks. See paistab välja sinu programmist, käitumisest ja olemisest, mistõttu läheb see inimestele sügavalt sisse ja nad hakkavad nende asjade peale mõtlema, arutama ning tegutsema.”
– Argo Luude, Eesti Keskkonnateenused AS juhatuse esimees

“Mulle väga meeldis! Meeldis just see, et lähenemisnurk asjadele oli teistsugune kui tavapäraselt. Koolitusel tekkis mõnus ja vaba õhkkond, mistõttu oli hea kuulata ja küsimustele vastata.“
– Guido Tamm, Esvika Elekter AS juhatuse esimees

“Koolitused olid hästi inspireerivad ja avavad – see aitas mul meeskonnale hästi ligi saada. Selle koolituse mõlemad päevad olid juhi jaoks üliolulised. Pilt läks palju-palju selgemaks.”
– Priit Laug, Ermeesia OÜ tegevjuht

“Sain väga palju ideid, mida enda igapäevatöös kasutada oma isiklike eesmärkide planeerimisel, aga ka väga palju sisendit, kuidas meeskonnatööd võib-olla natuke teistmoodi korraldada.”
– Katrin Fjodorova, Lindström Eesti kliendikogemuse juht

Jäin rahule küll jah! Ma lootsin saada sellelt koolituselt ühe või mõned praktilised tegevused, mida saaks siis meeskonnaga koos teha. Ja sealt ma kirjutasingi endale välja päris mitmed mõtted.“
– Meelis Tarto, Tikkurila AS müügidirektor

KOOLITUSE ÜLESEHITUS, KESTUS JA METOODIKA

Käesoleval koolitusel osalemine pakub juhile tervikliku lahenduse koos kõikide vajalike teadmiste, oskuste ning tööriistadega selleks, et meeskonnas tugev tagasisidekultuur luua. Koolitusel osaledes saad:

1) Praktilise, interaktiivse ja inspireeriva koolituspäeva, mis annab sulle uusi teadmisi, vaatenurki ning motivatsiooni oma meeskonnaga aktiivselt tegelda.

See pole teoreetiline seminar, vaid 100% “käed külge” juhtimispraktikum, mis motiveerib Sind pärast koolitust ka seda kõike ellu rakendama ning eespool kirjeldatud positiivseid muutuseid ise kogema;

Koolitus koosneb 3 õppesessioonist, 3 suupistepausist ning lõunapausist (kõik hinnas):
09.45 – 10.00 Saabumise suupisted
10.00 – 11.30 Sessioon I
11.30 – 11.45 Suupistepaus
11.45 – 13.30 Sessioon II
13.30 – 14.00 Lõuna/suupistepaus
14.00 – 16.00 Sessioon III

10.00 – 11.30 SESSIOON I. TÄNASE MEESKONNAKULTUURI HINDAMINE
– Enesenäitamise- , viisakus-, tagarääkimise – või tagasiside kultuur: missugune domineerib täna?
– 4 tagasisidestamise stiili – missugune prevaleerib täna sinu meeskonnas:
hävitav kriitika, stagneeriv vaikimine, kahepalgeline manipulatsioon või konstruktiivne edasiside?
– Miks 80% meeskondades tagasiside andmine/saamine nii keeruline on?

11.30 – 11.45 Paus

11.45 – 13.30 SESSIOON II. TAGASISIDE/1:1 KULTUURI KUJUNDAMINE MEESKONNAS
– “Tagasiside kolmik”: vettpidav metoodika tagasiside andmiseks ja tiimilt tagasiside saamiseks;
– Meeskonnalt ausa konstruktiivse tagasiside küsimise kasulikud tööriistad;
4-sammuline tagasiside andmise mudel ehk miks “tagasiside – hamburger” enam ei tööta?

13.30 – 14.00 Lõuna

14.00 – 16.00 SESSIOON III. 1-1 VESTLUSED KUI JUHTIMISE KÕIGE TÕHUSAM TÖÖRIIST
Miks aastapõhised arenguvestlused sageli oodatud tulemusi ei too? Ja miks juhid neid väldivad?
– Miks juhid 1:1 vestlustesse ei usu ja seetõttu meeskonna tegelikule potentsiaalile ligi ei pääse?
– 1:1 vestluste strateegia, mille kasutamisel nii juht kui töötaja 1:1 vestluseid ootama hakkavad;
– 1:1 vestluste tööriistakast: 25+ erinevat tehnikat vestluste inspireerivaks ja kasulik läbiviimiseks.

Koolituse kogumaht on 7 akadeemilist tundi, millest:
– 50% on kontaktõppena interaktiivne loeng seminariruumis;
– 25% on kontaktõppena juhendatud iseseisev töö (individuaalsed harjutused, grupiarutelud);
– 25% on koolituse järgne praktika (järeltegevused vastavalt läbitud materjalidele ja kordamine Juhtimiskiirendi.ee juhtimiskoolituste platvormil).

2) Põhjaliku töövihiku, mis sisaldab kogu koolitusel käsitletavat materjali ja erinevaid eneseanalüüse ning harjutusi, mis toetavad materjali omandamist ja kinnistamist.

“Tagasiside-kultuuri loomine meeskonnas” on tegevuspõhine koolitus, mis tähendab, et iga käsitletud teema kohta saab juht praktilise töövahendi, mille kasutamist koolitusel harjutame, ja mille kohta ka järgnevaks 90 päevaks järeltegevuste plaani koostame.

Koolitus on jagatud kaheks – teooria ja praktika. Koolituse esimene osa annab juhtidele vajalikud taustateadmised ja aitab mõista tagasisidestamise ja 1:1 vestluste psühholoogiat.

Teine osa on aga praktikum, kus juhid töötavad harjutuste baasil kogu materjali läbi ja valmistavad end ette õpitu ellurakendamiseks oma meeskonnas. Juhid lahkuvad koolituselt konkreetse tegevusplaaniga ehk “koduste ülesannetega”, mis võimaldab juhil juba järgmisel päeval õpitu praktikasse rakendada.

Senine juhtide tagasiside näitab, et 90-95% koolitusel osalenud juhtidest viib järgnevate nädalate jooksul läbi oma esimese individuaalse vestluse, sõltumata, kui kriitilised ja skeptilised nad enne koolitusele saabumist olid. Kuna koolitus on väga inspireeriv ja praktiline, tekitab see juhtides päriselt huvi.

3) Koolituse ettekande juhuks, kui juht soovib teatud teemasid oma meeskonnale edasi õpetada ja seeläbi tiimi ühtses inforuumis hoida ning vaateid tagasiside olulisusele meeskonnas joondada;

4) 20+ praktilist töölehte/-malli koos samm-sammuliste soovituste ning juhenditega, mille kasutamine lihtsustab materjali praktilist ellurakendamist oma meeskonnas; 

5) TASUTA õppevideod materjali kordamiseks! Kuna koolituse tempo on kõrge ja materjali hulk suur, saab iga juht pärast koolitust ligipääsu 3 videokoolitusele, mis aitavad kõik olulised teemad ning harjutused enda jaoks üle korrata:

Videokoolitus #1. “Tagasisidekultuuri loomine meeskonnas”
Videokoolitus #2. “1:1 tulemus- ja koostöövestluste kunst”
Videokoolitus #3. “Tõhus tagasiside: küsimine & andmine”

6) BOONUS! 30 päeva Juhtimiskiirendis TASUTA

Toetamaks koolitusel õpitu praktikasse rakendamist ja eespool kirjeldatud positiivsete muutuste realiseerumist saavad kõik osalejad TASUTA 30 päevase ligipääsu Juhtimiskiirendisse

Juhtimiskiirendi on videoformaadis praktilisi juhtimiskoolitusi ja Teams’s toimuvaid juhtimise töötubasid pakkuv internetikeskkond, kus on enam kui 20h juhtimisalaseid videokoolitusi, millele juhtidel on samuti TASUTA 30-päevane ligipääs.

Muuhulgas leiavad juhist ligipääsu sellistele kasulikele juhtimiskoolitustele (uuri siit, kuidas Juhtimiskiirendi täpsemalt toimib):

SIHTGRUPP EHK KELLELE SEE KOOLITUS SOBIB?

Koolitus sobib hästi nii kogenud kui alustavatele juhtidele (sh personalijuhtidele ning koolitusjuhtidele).

Kui alustavad juhid saavad koolituselt hea raamistiku tulemusi toova tagasiside kultuuri kujundamiseks ja seeläbi tugevaks juhiks kasvamiseks, siis edasijõudnud juhid saavad oma tänast juhtimispraktikat analüüsida ja oma juhtimise tööriistakasti mitmeid uusi juhtimisvõtteid lisada, et juhtimist veelgi tõhusamaks muuta.

Sõltuvalt sihtrühmast on “koolituse keel”, näited ja kontekst veidi erinev, võttes arvesse just grupis olevate inimeste juhi kogemust, valdkonda ning ootusi.

KES ON KOOLITAJA?

Koolituse viib läbi “Aasta Koolitaja 2016” ja “Aasta Koolitaja 2017” tiitli pälvinud Motivaator.ee juhtide ja meeskondade koolitaja Kaido Pajumaa. Kaido kohta saab lähemalt teada siit.

“Olen viimase 10+ aasta jooksul läbi viinud üle 750 koolituse, mille käigus on inspiratsiooni leidnud enam kui 7500 inimest.” – Kaido Pajumaa

Kui soovid enne koolituse tellimist koolituse sisu või korralduse kohta lisa uurida, võta julgelt minuga ühendust – kaido(ät)motivaator.ee, telefon 509 4020 või broneeri videokohtumine aruteluks või 
TASUTA konsultatsiooniks (ei kohusta sind mitte millekski).

TOIMUMISAEG JA TOIMUMISKOHT

Koolitus toimub 10.12.2024 klassikoolitusena Tallinnas Tehnopoli (Teaduspargi 6/1) ruumis Saturn.

Parkimine on tasuta
Koolitusel osalejatele on Tehnopoli ümbruses parkimine TASUTA. Selleks tuleb oma parkimine registreerida SIIN, kuid MITTE VAREM kui 12h enne koolituse algusaega. Juhul, kui sõiduk jääb registreerimata, saab seda teha ka hommikul koolitusruumis.

NB! Vahetult maja/sissepääsu ees on lubatud parkida max. kuni 2h.


Investeering

Kuni 30.11.24a kehtib soodushind 399 eur (käibemaksukohuslastele lisandub km 22%).
Alates 01.12.24a kehtib tavahind 499 eur (käibemaksukohuslastele lisandub km 22%).

Koolituse maksumus sisaldab:
=> Koolitus vastavalt päevakavale ja koolitusmaterjale: põhjalik praktiline töövihik + ettekanne;
=> Toitlustust (3 kohvipausi, lõuna);
=> Tunnistust õppematerjali omandamise kohta (hindamiskriteeriumiks iseseisva töö edukas sooritamine);
=> TASUTA koolituse järgne 30 min coaching/konsultatsioon (tavahind 395 eur + km, valikuline);
=> TASUTA ligipääs 3 videokoolitusele materjali kordamiseks ja kinnistamiseks (tavahind 95 eur + km):

Videokoolitus #1. “Tagasisidekultuuri loomine meeskonnas”
Videokoolitus #2. “1:1 tulemus- ja koostöövestluste kunst”
Videokoolitus #3. “Tõhus tagasiside: küsimine & andmine”

=> TASUTA ligipääs Juhtimiskiirendisse 30 päevaks.

AGA KUI MA EI JÄÄ KOOLITUSEGA RAHULE?

Koolituse kohta kehtib 100% Rahulolu Garantii. Kui tunned pärast koolitust, et sa ei saanud sellest oodatud kasu, maksame sulle kogu raha küsimusi esitamata tagasi. Päriselt! Loe lähemalt siit.


REGISTREERI KOOLITUSELE JA SUURENDA OMA MEESKONNA AVATUST

Registreerimiseks täida palun allpool olev vorm. Juhul, kui teie ettevõttest soovib rohkem inimesi osaleda, siis kirjuta osalejate nimed „Lisainfo“ väljale. Võtame sinuga paari päeva jooksu kindlasti ühendust ja edastame arve, mille tasumine garanteerib koha koolitusel.

NB! Märgi “Lisainfo” lahtrisse ka oma eelistused lõunapausi osas  –  kas soovid taimetoitu või on sul mõne toiduaine suhtes allergiaid (gluteen, piim vm). Nii teame sinu vajadustega arvestada.

    Vali sobiv koolituse kuupäev:

    Osaleja ees- ja perekonnanimi *

    Osaleja e-maili aadress *

    Osaleja (kontaktisiku) telefon

    Ettevõte/asutus (eraisiku puhul jäta tühjaks)

    Arve saaja käibemaksukohuslane (eraisikuna vali "Ei")?

    Toidu eelistus

    Lisainfo, sh täiendavate osalejate nimed, e-maili aadressid ja toidu eelistus (kui mitu osalejat)