3 viisi, kuidas positiivse psühholoogia põhitõed sind juhina aitavad?

Positiivne psühholoogia on maailmas laialt levinud ravim negatiivse mõtteviisi, alla andmise ning madala enesehinnangu vastu. Seda kasutavad paljud tipporganisatsioonid ning edukaimad ettevõtjad, et hoida oma firma sisekliima draamavaba ja turvaline ning töötajate omavaheline suhtlus võimalikult ehe ja toetav. Selleks aga, et tuua positiivse psühholoogia metoodika ja tehnikad ka iseenda tööpäeva, ei ole vaja psühholoogia bakalaureust, vaid arusaama sellest, kui palju õnnetunde kultiveerimine tegelikult muudab.

1) Praktiseeri tänutunnet

Töötajaid motiveerivad küll erinevad tegurid, kuid nad kõik soovivad tunda end väärtusliku ning vajalikuna. Tänutunde kultiveerimine tööpaigas aitab töötajatel fookuse draamalt ära positiivsetele asjadele ning väikestele edasiminekutele tuua. Ideaalis on juhid ning meeskonnaliidrid need, kes tutvustavad alluvale tänulikkuse vajalikkust tööl – nad kas alustavad iga koosolekut tänutundenoodil, tunnustavad avalikult tubli töötajat või paluvad osalejatel oma kolleegide kohta midagi innustavat öelda. Tihtipeale muudab kellegi hea sõna juba alateadlikult ka teiste vaatevinklit ning mõjutab kogu kollektiivi pooltühja klaasi hoopis pooleldi täitununa vaadata.

Colins Service Systems juht Sam Colins jagab iganädalaselt oma alluvatele šokolaadimedaljone erinevate sõnumitega nagu nt “Nädala lahkeim töötaja”, “Nädala usinaim töötaja”, “Nädala abivalmim töötaja” jne.

2) Väärtusta loomingulisust

Enamik organisatsioone on üht- või teistpidi otseselt või kaudselt seotud loominguga. Luues turvalise ning avatud keskkonna ideede ja mõtete väljendamiseks mitte ainult ei tooda loomingulist energiat ja sellest tulenevat entusiasmi, vaid annab ka töötajatele võimaluse oma ideed ja mõtted firma kasuks tööle panna. Uuringud nimelt näitavad, et töötajad, kes avaldavad oma arvamust vabalt ja spontaanselt, tunnevad end rohkem vajalikena ning panustavad seetõttu ka rohkem energiat, et juhtidele oma võimekusega silma paista.

SME Vista Optics Inglismaal korraldab oma 20 töötajale igakuiselt ühe loomingulise töötoa – nad kas küpsetavad koos kooki, õpivad seltskonnatantse, voolivad savi või meisterdavad kontorisse heaolutahvleid.

3) Näita oma töötajatele, et sa hoolid neist

Tänapäeva tööturul, kus inimesed ei tööta enam 20 + aastat samal töökohal, on tähtis töötajatele näidata, et nende arengust tõesti hoolitakse. Olenemata kas sa juhina panustad meditatsiooniõpetajasse, et oma töötajate meeled rahulikena hoida, tasustad poole nende igakuisest jõusaalitasust või pakud neile motiveerivaid ja harivaid koolitusi, annad sa alluvatele selge märguande, et neist tõesti hoolitakse – mitte ei kasutata vaid ressursina. Iga romantiline suhe saab õitseda vaid mõlemapoolsel hoolimisel, andmisel ja üksteise täiendamisel. Sama kehtib ka töötaja-tööandja suhete kohta, seetõttu on igasse töötajasse panustamisel ka väga positiivsed tagajärjed.

McKinsey & Co. võimaldab oma töötajatel võtta igapäevaselt 20 minutit, et kiire tööpäeva keskel mediteerida. Igakuiselt annab firma alluvatele jõudu juurde ka erinevate meditatsiooniõpetajate ja ühiste mediteerimispauside näol.

Autor: Kathleen Kanervikko

Lisa kommentaar

Your email address will not be published. Required fields are marked *