fbpx



Mida teha töötajatega, kes enam ei pühendu? Osa 1

Erinemata kõikidest eelnevatest aastatest saab ka sel aastal olema paljude juhtide levinud väljakutseks vähepühendunud töötajad – need, kes teevad ära täpselt nii palju, et nendele midagi ette heita ei saa. Nende kohta võib öelda, et nad teevad õigeid asju, aga sageli mitte õigesti.

Suhelda ja töötada on võimalik mitmel viisil

Siia kategooriasse kuuluvad näiteks töötajad, kes küll poliitiliselt korrektselt oma „õige“ sõnumi koosolekul välja ütlevad, aga see on öeldud viisil, mis ilmselgelt kellelegi haiget teeb. Samuti võivad olla need juhuslikult märkamata jäänud tegevused, mille peale iga normaalne inimene tuleb, aga tema lihtsalt „ei märganud“ seda. „Ja pealegi pole see üldse tema tööülesanne, sest seda pole ametijuhendis kirjas“, võib ta kohvinurgas hiljem öelda.

Kõikide selliste olukordadega on juht hädas, sest otseselt ei tee töötaja midagi valesti, aga samas saavad kõik aru, et ta tegi midagi või jättis tegemata midagi teadlikult, et sellega saata juhile ning ülejäänud meeskonnale sõnum „Mind ei huvita!“. Lähemal vaatlusel võib tegelikult leida siit ühe allsõnumi veel Ma olen juba ammu siit töökohalt lahkunud, aga ma pole teile lihtsalt veel seda öelnud.

Iga töötaja primaarne ülesanne on oma tööandjat aidata

Ausalt öeldes on need olukorrad sellised, mis ka mind koolitajana sageli närvi ajavad, sest sellised inimesed ei kahjusta oma käitumisega mitte ainult tööpäevi, vaid ka koolitusi. Kuna selliseid töötajaid tolereerivate meeskondade kultuur aktsepteerib destruktiivset käitumist, kandub see sageli ka koolitustele üle.

Probleemsed töötajad lihtsalt usuvad, et koolitus on järjekordne võimalus juhile näidata, kui ükskõik nendel meeskonnast ja selle tulemustest on. „Keegi ei maksa mulle selle eest, et koolitusel osaleda, mistõttu ei tee ma ju midagi valesti“, võib nende mõtteviis olla.

Seda suurem on aga nende üllatus, kui ma kohe koolituse alguses töötajate primaarsest ja sekundaarsest tööst rääkima hakkan. Tavaliselt on need kaks omavahel täiesti pahupidi pööratud, sest töötajad arvavad, et nende primaarseks ülesandeks on täita oma ametijuhendit.

Tegelikult see aga ju nii ei ole, sest nad kutsuti tööle selleks, et oma tööga aidata meeskonda, juhti ja organisatsiooni. Järelikult on nende primaarseks ülesandeks toetada meeskonda, ja igasugune käitumine ning suhtumine, mis koostööd või meeskonna toimimist kahjustab, ei tohi olla tolereeritud. Ja seda isegi juhul, kui formaal-juriidiliselt kõik ametijuhendis kirjas olevad ülesanded on täidetud.

Lahendusest antud olukorrale saad lugeda kolmapäeval …

MEELDIS JA OLI KASULIK?
JAGA SÕPRADEGA, ET KASULIK INFO LEVIKS.

Kuidas luua meeskonda arengut ja tagasisidet soodustav kultuur?

Tunned mõnikord, et tagasisidet on töötajatele anda keeruline?
Oled märganud, kuidas töötajad üksteise tagasisidele kaitsesse lähevad?
Tajud, kuidas töötajatega on olulistel teemadel mõnikord keeruline rääkida?

Kõik need tunnused viitavad "tagasiside-kultuuri" puudumisele meeskonnas. Kuidas seda luua?
Kõik vajalikud teadmised ja juhtimisinstrumendid selleks leiad 
28.mail toimuval avalikul koolitusel "Tagasiside-kultuuri loomine meeskonnas".

Uuri lisa ja registreeri!

NB! Koolitusele kehtib 100% Raha Tagasi Garantii - kui rahule ei jää, saad raha tagasi!

OLED ISEÕPPIJA? TELLI VIDEOKOOLITUS: