fbpx



VIDEO I Tagasiside paradoks: töötajad ootavad tagasisidet, aga juhid ei julge seda anda. Miks?

Juhtide koolituste alguses juhtidelt küsida nende töö suurimate väljakutsete kohta, ütlevad 80% juhtidest, et selleks on (kriitilise) tagasiside andmine.

Töötajatega motivatsioonikoolitustel rääkides nimetavad nad üheks suurimaks motivatsiooni kadumise põhjuseks juhtide poolne vähene tagasiside.

Kas näed siin paradoksi – juhtidele tundub, et töötajad tagasisidet ei taha, mistõttu on juhid tagasiside andmist hakanud vältima. Tegelikkuses ootavad aga töötajad seda väga, ilma milleta on nendel raske motivatsiooni leida.

Kus on konks?

Usutavasti on siin 2 konksu:
1) Esiteks mõistavad osapooled sageli tagasisidet erinevalt – töötajate poolt vaadatuna tähendab tagasiside üldjuhul positiivse kuulmist ja turvaliselt ka oma arengukohtadest rääkimist.

Juhtide jaoks tähendab tagasiside aga sageli oma töötajatele nende puudustest, probleemidest ja eksimustest rääkimist.

2) Teiseks põhjuseks on keskkond. Kuna juhid ise väga töötajatelt tagasisidet ei küsi, on nad loonud meeskonda kultuuri ehk “normi” (norm = ehk nii on normaalne käituda), et kriitikat (sh konstruktiivset) tuleb vältida, oma vigu ja ebaõnnestumisi tuleb pigem varjata ja rohkem rääkida õnnestumistest.

Selle tulemuseks ongi meeskonnas keskkond ja kultuur, kus kõik kopeerivad juhi käitumist – kõik püüavad näidata, et nemad on tublid ja saavad hakkama. Kui keegi sellises keskkonnas “tagasisidet” andma hakkab, vastataksegi sellele vastuseisuga.

Kus on lahendus? Selle ala ekspertide esimene soovitus on hakata meeskonnalt ise juhina rohkem tagasisidet küsima, ja eriti just kriitilisele tagasisidele tänu ja konstruktiivsusega vastata, näidates niimoodi meeskonnale, et me kõik oleme siin arengus ja õppimises.

MEELDIS JA OLI KASULIK?
JAGA SÕPRADEGA, ET KASULIK INFO LEVIKS.

Kuidas motiveerida töötajaid mitterahaliste vahenditega?

12. märtsil toimub juhtidele avatud koolitus "Tunnustav juhtimine", kus juht omandab
juhi 7 olulist tööriista oma meeskonna mitterahaliseks motiveerimiseks.

Tööriistade kasutamine aitab meeskonnas:
1) Suurendada töötajate kaasatust ja pühendumust - vähem individualismi tiimis!
2) Luua meeskonda rohkem avatust ja rolliselgust - vähem konflikte inimeste vahel!
3) Tuua nähtavale võimalikud kitsaskohad koostöös - rohkem tagasisidet!
4) Kaardistada ära iga töötaja kõige olulisem mitterahaline motivaator - vähem juttu "palk ei motiveeri"!
5) Luua meeskonda suhtekapitali - rohkem arutelu!
6) Suurendada töötajate iseseisvust ja vastutustunnet - juhil rohkem vaba aega!
7) Leppida kokku koostööpõhimõtted ja neist kinni pidada - tõhusam meeskonnatöö!

Uuri lisa ja registreeri -20% soodushinnaga 399 eur (tavahind 449 eur).

NB! Koolitusele kehtib 100% Raha Tagasi Garantii - kui rahule ei jää, saad raha tagasi!

OLED ISEÕPPIJA? TELLI VIDEOKOOLITUS: