Miks on oma töötajatest hoolimine juhi jaoks tähtsaim ning kuidas seda teha?
Paljud juhtpositsioonil olevad inimesed ei ole tegelikult inimeste juhtimises eriti head. Nad kas näevad ennast arusaamatutel põhjustel väga inspireeriva eeskujuna teistele, võttes õiguse kõik oma nägemuse järgi tööle panna või omavad inimlikest piiridest veidi suuremat ego, võttes volituse karmi käega käsklusi jagada ja oma arusaamad kõigile brutaalselt selgeks teha.
Vältides oma tegelike nõrkuste ja segaduse väljanäitamist, mängivad nad suursugust käskijat, leides lohutust teiste inimeste kamandamisest ja pidevast kontrollist. Seeläbi ei suuda nad mõista, et tõeline võim ei tulene mitte inimeste kuuletumisest ja kartusest oma juhi ees, vaid juhi arvamuse sügavast väärtustamisest ning seeläbi tema püstitatud eesmärkide nimel pingutamisest.
Juhtimine algab hoolimisest
..on arusaam, mida paljud juhid kahjuks kuidagi mõista ei suuda. Nimelt on kogemus näidanud, et edukad juhid õpivad iga oma töötajat võimalikult hästi tundma, mõistes, kuhu suunas neid edasi aidata. Küsides küsimusi nagu : “Mis on su ambitsioonid? Sinu hirmud? Mida sa oma töölt ootad? Kuidas sulle meeldib keskenduda ja töötada? Kas eelistad meeskonnatööd individuaalsele tööle? Kuhu sooviksid oma tulevikus jõuda?” jne, paneb juhi täielikult mõistma, kuidas ja missuguste meetoditega oma alluvat juhtida nii, et ka tema sellest võimalikult suure kasu saaks.
Juhtimine on ju siiski kahepoolne tegevus
Mitte ainult sina juhina ei pigista oma alluvast täit potentsiaali välja oma firma tarbeks, vaid su töötaja vajab ka sinult sinu teadmisi ja kogemustepagasit. Kui sa tõesti hoolid oma töötajast, saab ta sind ajapikku usaldama hakata, misläbi annab sulle võimaluse end paremini suunata ja vajadusel korrale kutsuda.
Vaid see on viis, kus sinu käe all töötamine ja sinu korralduste täitmine, muutub ka alluvale endale nauditavaks – ta lihtsalt siiralt hindab ja väärtustab sind. Ta soovib sinu poolt antud ülesandeid täita ja sulle meele järgi olla pelgalt seetõttu, et sa oled talle lihtsalt niivõrd suureks eeskujuks – ja vot see on alles võimas.
Hoolivat juhti ei saa teeselda
Kuidas aga nii kaugele jõuda, et oma töötajate usaldus võita? Kui sul on juhina suhteliselt kerge oma tegelikud tunded kõva hääle ja jõulise maski taha peita, on oma töötajatest hoolimise teesklemine kordades raskem. Sa pead ju küsimusi küsima, nende vastused meelde jätma ja sellest lähtuvalt oma strateegia kujundama- selleks pead sa tõepoolest hoolima.
Olenemata, kas sulle meeldib töötaja ka isiksuse või sõbrana, hoolid sa temast kui alluvast alati. Kõik töötajad, kes sinu heaks töötavad, on ju otsesed peegeldajad ka sulle. Kui neil läheb hästi, saad ka sina end tubli töö eest kiita, ning kui neil läheb halvasti, pead ka sina juhina peeglisse vaatama.
Ehk kui sa soovid panustada oma meeskonda ja tõesti suunata oma töötajad nende maksimaalse potentsiaalini, alusta hoolimist juba täna. Austa iga oma töötajat, tema lugu ja unikaalsust. Arvesta tema iseärasusi alati kui võimalik ning märka, mida saad sina juhina tema jaoks ära teha.
KOHTUME JUHTIMISKOOLITUSEL
Aasta lõpp on paljude juhtide jaoks aastavestluste läbiviimise aeg, mille oluliseks osaks on ka
töötajatele tagasiside andmine ja küsimine. Kuidas see Sul õnnestub?
Kui soovid sel aastal arenguvestlustest maksimumi võtta, omanda tõhusad tagasisidestamise
ja 1:1 vestluste tööriistad 10.12 toimuval avalikul koolitusel
"Tagasiside-kultuuri loomine meeskonnas".
NB! Koolitusele kehtib 100% Raha Tagasi Garantii - kui rahule ei jää, saad raha tagasi!