Spetsialistilõks – kuidas sinna sattuda ja kuidas seda vältida?
Tihtipeale satuvad spetsialistilõksu need tublid spetsialistid, kes tänu oma headele oskustele ja vastutustundele ühel päeval juhiks kerkivad. Juhiks saades tuleb neil erinevalt spetsialisti tööle täita hoopis kahte tähtsat rolli, milleks on inimeste juhtimine ja protsesside juhtimine. Protsesside juhtimist tunnevad spetsialistid juba väga hästi, mistõttu nad tihti panustavadki kogu oma energia sinna (täidavad ülesandeid, hoiavad kinni tähtaegadest, tegelevad klientidega jne). Paraku jääb siis aga inimeste juhtimine hooletusse.
Uue juhi jaoks võib olla inimestega tegelemine võõras ja ebamugav, mistõttu hakkab ta ajapikku neid kohustusi vältima. Töötajad aga väga vajavad oma juhti. Nad vajavad, et keegi märkaks neid, et keegi tegeleks nende arenguga, meeskonnatunde loomise ja tunnustamisega.
Seetõttu on ülimalt oluline iga juhiks saanud spetsialisti jaoks teadvustada kohe alguses ka inimeste juhtimise rolli.
PS. Kohtume "Juhist liidriks" koolitusel
Soovid luua meeskonna, mis on motiveeritud, pühendunud ja saavutab suurepäraseid tulemusi? Kohtume "Juhist liidriks: 10 praktilist liidri tööriista" koolitusel, kust saad:
- Selged tööriistad töötajate sisemise motivatsiooni kasvatamiseks, et nad annaksid endast parima;
- Praktilised meetodid inspireeriva tagasiside ja tõhusa delegeerimise jaoks, mis muudavad meeskonna iseseisvamaks ja vastutustundlikumaks;
- Tööriistad "spetsialistilõksust" väljumiseks, et jääks rohkem aega suurele pildile ja meeskonna arendamisele keskenduda.