fbpx



TJP#3: Emotsionaalselt intelligentne juhtimine – kas pseudoteadus või möödapääsmatu juhtimisvõte

Eelmisel nädalal ühe ettevõtte juhtkonnaga koolitust läbi viies kerkis üles küsimus: “Kuidas ma saaksingi oma tööd alati nautida, kui minu ümber on kolleegid, keda ma ei ole sinna ise valinud?

Kontekstiks oli sõpruskond, kelle “valime” justkui ise, ja kellega on mugav ning lihtne seetõttu koos olla ja ka mõnda projekti (nt reisiprojekti) palju sujuvam ellu viia. Kuna tööl aga kolleege me valida ei saa, pärsib see kahtlemata ka töiste projektide elluviimist (loe: meeskonna eesmärkide saavutamiseks).

Eelnev küsimus viitas otseselt emotsionaalsele intelligentsusele juhtimises – võimele juhina enda sees üleskerkivaid tundeid ja mõtteid piisavalt teadvustada ning reguleerida viisil, mis aitavad kolleegide (kes alati ei pruugigi meile meeldida) ja meeskonnaliikmetega suhteid hoida ning üheskoos eesmärke saavutada.

Kuigi emotsionaalsest intelligentsusest räägitakse palju, jääb see sageli kaugeks ja teaduslikuks lähenemiseks, millel ei paista olevat väga praktilist mõõdet (eriti juhtimises). Selles videopodcastis räägin emotsionaalsest intelligentsusest lihtsal ja näidetel põhineval viisil eesmärgiga kutsuda kõiki juhte mõtlema sellele, kuidas väliskeskkond (loe: kolleegid, kliendid ja situatsioonid tööl) meie tundeid mõjutab, ning meie tunded omakorda väliskeskkonda – teisi töötajaid, kliente ning meeskonnaliikmeid – mõjutavad.

Emotsionaalne intelligentsus ei ole kahtlemata mingi pseudoteadus, vaid see on täiesti möödapääsmatu juhtimisvõte, mis on lausa kohustuslik iga hea juhi tööriistakastis. Emotsionaalselt intelligentne juht muudab nii enda kui teiste tööaja meeldivamaks, produktiivsemaks ja eesmärgipärasemaks ning saavutab koos oma meeskonnaga eesmärgid kiiremini.

MEELDIS JA OLI KASULIK?
JAGA SÕPRADEGA, ET KASULIK INFO LEVIKS.