fbpx



5 märki, et su töötaja väärib ametikõrgendust

Ametikõrgendus on midagi, mis teeb enamikud juhid väga ettevaatlikuks. Neil on nimelt raskusi mõista, keda edutada ning neid vaevab legendaarne hirm, kuidas ülejäänud töötajad sellesse suhtuvad. Kui mõelda aga loogiliselt, on ametikõrgendus koos palgatõusuga ainsad vettpidavad vahendid, millega häid töötajaid oma firmas hoida. Heale töötajale tuleks ikka vastutasuks tema pühendumuse eest uusi väljakutseid ja ülesandeid lahendada anda – kuidas muidu ta siis areneb, õpib ja edasi liigub?

Võttes arvesse seda, et tänapäeva ühiskond on keskendunud pidevale arengule ning stagnatsiooni võib nimetada lausa “surmapatuks”, on järgmised 5 isikuomadust välja toodud selleks, et iga juhti oma töötaja edutamise osas mõtlema panna:

1. Nad on prioritiseerimise eksperdid

Prioritiseerimine ehk asjade tähtsuse järjekorda seadmine on üks tähtsamaid oskusi iga tubli alluva jaoks. Greg McKeown, defineerib prioriseerimise oma raamatus “Essentialism” järgnevalt:

“Prioriseerima tähendab arukalt oma aega ja energiat investeerima, et panustada maksimaalselt nendesse ülesannetesse, mis on antud hetkel kõige vajalikumad”

Väljapaistvad töötajad teavad täpselt, mis on hetkel hädavajalik ning ei satu paanikasse kuhjuvatest ülesannetest. Selle asemel, et reageerida kriitilise situatsiooni korral närviliselt, keskenduvad nad maksimaalselt vaid kõige olulisemale – kõige muuga annab ju veel oodata.

2. Nad õpetavad ja aitavad oma kolleege

Kui sa näed mõnda oma töötajat vabast tahtest ja pidevalt teisi töökaaslasi aitamas ja neile asju seletamas, on see otsene märk, et neis on juhipotentsiaali. Tihtipeale saab kontoris kergesti eristada neid, kes alati teiste vastu lahked ja sõbralikud on, kes uued töötajad oma “tiiva alla” võtavad ning probleemi korral kaastöötaja kaitseks välja astuvad. Kõik eelnimetatud tegevused on tegelikult ju tunnustamist väärt ning seeläbi näitad sa ka teistele töötajale, mis väärtusi teie firma hindab.

3. Nad ületavad juhi ootusi

Mõned töötajad “poevad nahast välja”, et oma juhi ootusi tublisti täita. Nad tulevad 10 minutit varem tööle ning kontrollivad mitu korda üle, et enne tööpäeva lõpetamist kõik ülesanded ikka tehtud saaks. Needsamad töötajad, kes annavad endast poole rohkem, vajavad eriti sinu tunnustust ja ideaalis ka palgatõusu või edutamist. Isegi kui tegemist on inimestega, kes väga oma tööd naudivad ja armastavad, on siiski juhi kohus neile kuidagigi tagasi anda. Tähelepanust ja heast sõnast ei pruugi alati piisata, kuid alustuseks on see vähim, mis sa teha saad.

4. Nad võtavad oma tööd isiklikult

Oma töö isiklikult võtmise all mõtlen ma neid inimesi, kes soovivad oma firmale parimat ning on valmis astuma tööpostil ka ekstra sammu, kui vajadus tekib. Paljud töötajad nimelt on arvamusel, et nii kaua kui nende töö saab tehtud, ei huvita neid, kuidas firmal tegelikult läheb. Nad ei hooli suurest pildist ning ei ole emotsionaalselt oma töökohaga seotud, vaid eraldavad end täielikult kõikidest probleemidest, mis otseselt nende tööülesandeid ei puuduta. Paljudes firmades töötab aga inimesi, kes tegutsevadki ühe suure eesmärgi nimel ning tahavad siiralt panustada oma meeskonda ja organisatsiooni. Tunnustades ja edutades justnimelt neid pühendunud töötajaid, suurendad sa nende hoolivust ja näitad, kui väga sa selliseid isikuomadusi väärtustad.

5. Nad lahendavad iseseisvalt probleeme

Iseseisvus ja iseseisev probleemilahendus on ühe väljapaistva töötaja tähtsamaid omadusi. See võib säästa raha, juhi isiklikku aega ning olla eeskujuks ka teistele töötajatele. Probleemide lahendamine vajab loomingulist mõtlemist ja tihtipeale ka julgust ning peale hakkamist. Iga firma vajab töötajat, kes närvivapustuse asemel hoopis härjal sarvist haarab ja probleemi, enne juhile teatamist, iseseisvalt ära lahendab. Justnimelt sellised tublid töötajad näitavadki üles potentsiaali, et ka raskemate töökohustuste ja positsioonidega hakkama saada. Miks mitte pakkuda neile seda võimalust?

Autor: Kathleen Kanervikko

***

“Sisemise Tugevuse Loomine”

SOODUSHIND 99 eur+km veel ka sel nädalal

7. detsembril toimub Motivaatori koolitus neile,
kes soovivad 2017. aasta oma parimaks muuta.
Koolitus aitab enesejuhtimise saladuste abil
endaga tugevamat kontakti luua ja seeläbi oma isiklikke tulemusi parandada.

MEELDIS JA OLI KASULIK?
JAGA SÕPRADEGA, ET KASULIK INFO LEVIKS.

Kuidas luua meeskonda arengut ja tagasisidet soodustav kultuur?

Tunned mõnikord, et tagasisidet on töötajatele anda keeruline?
Oled märganud, kuidas töötajad üksteise tagasisidele kaitsesse lähevad?
Tajud, kuidas töötajatega on olulistel teemadel mõnikord keeruline rääkida?

Kõik need tunnused viitavad "tagasiside-kultuuri" puudumisele meeskonnas. Kuidas seda luua?
Kõik vajalikud teadmised ja juhtimisinstrumendid selleks leiad 
28.mail toimuval avalikul koolitusel "Tagasiside-kultuuri loomine meeskonnas".

Uuri lisa ja registreeri soodushinnaga 399 eur (tavahind 499 eur).

NB! Koolitusele kehtib 100% Raha Tagasi Garantii - kui rahule ei jää, saad raha tagasi!

OLED ISEÕPPIJA? TELLI VIDEOKOOLITUS: