fbpx



KUI SA TAHAD OLLA NÕME JUHT, TEE NII…

Palju on räägitud tõsiasjast, kuidas sageli teadmatud ja kogenematud juhid organisatsioonile vee peale tõmbavad – läbi oma ükskõikse või hoopis manipulatiivse ja passiivagressiivse käitumise.

Täna vaatleme aga kahte tüüpilist “pimeda juhi sündroomi” all kannatava juhi käitumismustrit, mis paljudes kontorites tavapärased on. Põhjuseks inimlik mõistmatus, miks juhi objektiivselt “sõbralik” käitumine töötajatele nii halvasti mõjuda võib ..ehk kui sa tahad olla nõme juht, tee nii…

1) OLE SÕBRALIK JA TUNNUSTAV VAID VÄLJAVALITUD TÖÖTAJATEGA

Kahjuks eksisteerib ka tänapäeva demokraatlikus maailmapildis juhte, kes eelistavad osasid töötajaid teistele, pelgamata seda avalikult ka välja näidata. Nad nimelt tunnustavad ja austavad ühte rohkem kui teist, tekitades iseendalegi teadmata, sügavat ebaõiglustunnet paljudes. Sellised juhid lubavad ühel töötajal varem puhkusele minna, aga teisele ei anna ka hädavajalikus korras vaba päeva. Neil on tekkinud oma lemmikud, keda nad siis teiste ees kiidavad ja poputavad, upitades samal ajal ka väljavalitute endi egosid. Kellele ei meeldiks siis juhi lemmik olla? Samamoodi nagu kõigile meeldiks saada positiivset tähelepanu oma juhilt, tunneme me kõrvalejäetutena aga kadedust ja viha. Kuidas saabki siis sellises ebaõiglases keskkonnas oma kaastöötajaid hästi kohelda? Eriti neid, kes ikkagi eelispositsioonis on?

Mõttekoht juhile: Kuna paljud inimesed soovivad oma juhi austust, kiitust ning lugupidamist, on juhina tähtis seda kõigile võrdselt jagada – tekitamata alaväärsuskomplekse ning ebaõiglustunnet. Iga töötaja, kes end igal hommikul tööle veab, on väärt sinu tähelepanu ja hoolt. Armukadedus ja salaviha kontoris vaid lõhuvad seda üheskoos loodud töökeskkonda ning korra juba oma usaldusväärsuse kaotanud juhil on peaaegu, et võimatu see täies mõõdus taastada.

2) OLE ÜLEMÄÄRA VASTUTULELIK NING ÄRA END KUNAGI KEHTESTA

Tihtipeale kuuleme töötajaid kurtmas aga hoopis “liiga hea” juhi üle. See on juht, kes on valinud oma strateegiaks vaid positiivsuse ning lubab oma alluvatel endale sõna otseses mõttes “pähe istuda”. Juhi algne eesmärk on tegelikult ju oma töötajaid suunata, neid inimestena arendada ning nende potentsiaali suurendada. Väga raske on seda teha aga juhil, kellel puudub igasugune autoriteet. Liigne huumor ja omavaheline lõõp aga aina vähendavad juhi “tugevust” töötajate silmis.

Seda on näidanud ka mitmed kontoriküsimustikud – ja intervjuud. Kahjuks on aga raske eristada omavahel kokkuhoidvat kollektiivi ning seda, kus juhil võim sootuks puudub. Juhi kohuseks on muude ülesannete hulgas ju ka kohvinurgas kudrutavad töötajad uuesti tööle kamandada ning ebasobivad kontorinaljad juba eos lämmatada. Kui juhil aga “võimugeen” täielikult puudub ning ta lubab hoopis ennast ringi kamandada, laguneb meeskonnavaim suhteliselt kiiresti koost – töötajad teevad siiski ju seda, mida nad ise tahavad.

Mõttekoht juhile: Igal juhil peavad olema läbipaistvad piirid, mida iga meeskonnaliige sügavalt austab. Juhina on sinu kohus olla aste kõrgemal ning hoida kogu meeskonnatööl silma peal. Õige juht on see, kes ühel hetkel nalja teeb ja lõbustab ning teistel rusikaga vastu lauda lööb. Tasakaal on hea viis, kuidas juhtida õiglaselt, lugupidavalt ning vajadusel ka jõuliselt.

MEELDIS JA OLI KASULIK?
JAGA SÕPRADEGA, ET KASULIK INFO LEVIKS.
PS. Kohtume "Juhist liidriks" koolitusel

Soovid luua meeskonna, mis on motiveeritud, pühendunud ja saavutab suurepäraseid tulemusi? Kohtume "Juhist liidriks: 10 praktilist liidri tööriista" koolitusel, kust saad:

  1. Selged tööriistad töötajate sisemise motivatsiooni kasvatamiseks, et nad annaksid endast parima;
  2. Praktilised meetodid inspireeriva tagasiside ja tõhusa delegeerimise jaoks, mis muudavad meeskonna iseseisvamaks ja vastutustundlikumaks;
  3. Tööriistad "spetsialistilõksust" väljumiseks, et jääks rohkem aega suurele pildile ja meeskonna arendamisele keskenduda.

REGISTREERI SIIN