10 ajajuhtimise tehnikat, mis sinu efektiivsust koheselt tõstavad
Minu poole pöördutakse üsna sageli ajajuhtimise koolituse päringutega. Kuna ma ise otseselt ajajuhtimise koolitusi ei tee, suunan üldjuhul sellised päringud edasi vastava ala spetsialistidele. Siiski aga käsitlen ühes oma koolitusprogrammis ajajuhtimise temaatikat, või õigem oleks öelda vist enesejuhtimise temaatikat.
Ajajuhtimine vs enesejuhtimine
Muidugi pole selles väites enam ammu midagi uut, aga kordamine on tarkuse ema: kuidas me saaksime aega juhtida, kui kogu meie elu leiab aset alati ainult praeguses hetkes? Kui see väide kõlab absurdsena, siis uuri seda teemat lähemalt siit. Seetõttu ei peaks me otsima võimalusi paremaks ajajuhtimiseks, vaid pigem hoopis paremaks enesejuhtimiseks – so teadvustatud tegevusteks just praegusel hetkel, mis suurendavad meie igapäevast tulemuslikkust.
Tulemusliku enesejuhtimise koolitusel jagan osalejatega 10 väga konkreetset ja efektiivset enesejuhtimise tehnikat, mille ise olen läbi proovinud ja kasutusele võtnud. Kuna minu igapäevane efektiivsus kasvas nende kasutusele võtmisel märgatavalt, siis usun, et nendest saaksid kasu nii juhid kui ka teised. Loomulikult ei ole ma neid kõiki ise välja mõelnud, vaid mitmete põnevate raamatute kaasabile endale kohandanud ja siis kasutusele võtnud.
Tehnika #1. To-do listi haldamine
Arvatavasti on sul juba mingi to-do list (“vaja teha” tegevuste nimekiri) olemas, kuid paljudel inimestel on neid mitu – kodused asjad, töised asjad (ka siin võib omakorda mitu olla), lastega seotud asjad jms. Minu jaoks muutus olukord, kui lõpuks tegin ühe nimekirja, kuhu koondan kõik päeva jooksul tekkinud mõtted. Soovitavalt peaks see olema kohas, kuhu on kerge ligipääs – isiklikult kasutan Evernote programmi, mis süngib hästi nii arvuti kui telefoni vahel, aga saan sellele ligi ka näiteks suvalisest arvutist üle terve maailma.
Igal õhtul enne töölt koju minekut (või enne magama heitmist) vali sellest nimekirjast homseks välja 1-2 kõige olulisemat tegevust. Selleks lase kõikidest asjadest silmadega üle ja vali välja hetkel kõige muu jooksva kõrval, millega niikuinii igapäevaselt tegeled, 1-2 olulist asja, millega tegelemist oled edasi lükanud, kuna pole aega. Lihtsalt leia need ja tõsta need kõige ette. Kõik.
Kas võin seda teha ka hommikul?
Ma isiklikult ei soovita seda jätta hommikuks, sest siis on võimalus, et leiad end juba otsapidi kuskilt mailboksist kiiretele kirjadele vastamas. Aga kogu asja iva ongi enne hommikut juba plaan järgmiseks päevaks teha. See aitab väga hästi võidelda ka edasilükkamise harjumuse vastu, sest me ju tegelikult teame kõiki asju, mis on vaja teha ära, aga nendega ei ole lihtsalt aega tegelda, sest muidu jooksvaid asju on liiga palju. Valides aga eelmisel õhtul 1-2 täna kõige olulisemat asja välja (ja muidugi ei tohiks need olla mingid jooksvad tegevused ala koosolekul käimine, kirjadele vastamine jms, vaid midagi päriselt olulist, mis aitab sul edasi liikuda).
Kogu esimene tehnika seisnebki selles: kogu kõik vajalikud tegevused ühte nimekirja ning igal õhtul vali välja 1-2 homme kõige olulisemat tegevust, mis on kindlasti vaja ära teha.
Eelnevad ja järgmised tehnikad:
Ajajuhtimise tehnika #2: Alusta kõige olulisemaga (järgmises artiklis)
PS. Kohtume "Juhist liidriks" koolitusel
Soovid luua meeskonna, mis on motiveeritud, pühendunud ja saavutab suurepäraseid tulemusi? Kohtume "Juhist liidriks: 10 praktilist liidri tööriista" koolitusel, kust saad:
- Selged tööriistad töötajate sisemise motivatsiooni kasvatamiseks, et nad annaksid endast parima;
- Praktilised meetodid inspireeriva tagasiside ja tõhusa delegeerimise jaoks, mis muudavad meeskonna iseseisvamaks ja vastutustundlikumaks;
- Tööriistad "spetsialistilõksust" väljumiseks, et jääks rohkem aega suurele pildile ja meeskonna arendamisele keskenduda.