fbpx



Hea juhi mõõdupuu on julgus öelda just seda?

Täna sain väga põneva kogemuse osaliseks. Nimelt kohtusin detsembris ühe hea tuttavaga, kes oli mõned kuud tagasi läinud tööle ettevõttesse, mille tegevjuhi kohta olin nii mõneltki tema endiselt töötajalt kuulnud hirmutavaid lugusid sellest, kuidas see juht peab end absoluutselt väga heaks juhiks (kuna ta on juba pikka aega juht olnud, ja muuhulgas väga tuntud ettevõtete juht), mistõttu ta keeldub juhtimisest ja selle kvaliteedist rääkimast ning tema töötajad seetõttu ainult “kannatavad”. Ja nüüd, sellesama tuttavaga jõulude eel kohtudes uurisin siis ääri-veeri, kuidas läheb ja kas “linnalegendid” vastavad tõele, noogutas tuttav vaid grimassi tehes selle peale ning ütles, et ta on otsustanud seda ignoreerida ja lihtsalt oma tööd teha. Tegemist on muide ettevõttega, mida praktiliselt kõik me teame.

Läks paar nädalat mööda ja mõtlesin tuttavale kirjutada ettepanekuga kutsuda teda ja tegevjuhti “Tunnustava juhtimise” koolitusele. Ja seda mitte niivõrd, et minu tuttav koolitust vajaks, vaid et ta saaks oma tegevjuhi koolitusele, et seeläbi ka oma tööd meeldivamaks ja funktsionaalsemaks muuta. Ja missugune oli sõbra vastus? Siin see on: “Väga äge, et sellise ideega välja tulid. Ma oleks 150% valmis osalema, Kallega (nimi muudetud) on väga palju ka erinevate koolituste teemal juttu olnud. Ta ise on aga maailma kõige targem inimene, kes enda sõnul enam koolitusi ei vaja. :))) Ehk siis, ma isegi ei vaevu seda teemat päevakorda tõstma, kuigi Sinu mõte iseenesest on igati õige ja seda oleks vaja.”

Missugune on hea juhi mõõdupuu?

Kas juhiks sünnitakse? Kindlasti mitte. Jah, kahtlemata on mõnel inimesel rohkem eeldusi juhina toime tulla, aga olen täiesti veendunud, et hea juhtimine ei väljendu mitte niivõrd teadmistes ja isikuomadustes, vaid kindlates tegevustes. Ja tegevusi saavad kõik inimesed TEHA. Selleks ei ole meist mitte kellelgi mitte ühtegi takistust. Küsimus on vaid, kas me TEEME või EI TEE.

Hea juhtimine ei saa alguse tarkusest ja kogemusest, vaid julgusest iseendale ja oma inimestele öelda selliseid asju nagu “Ma ei tea; Ma ei oska; Mul on su abi vaja; See oli minu viga; Palun vabandust; Selle asjaga pean veel tegelema; Seda asja pean veel õppima; Mul on mure jne”. Hea juht on inimene, kes on iseendaga nii heas kontaktis, et ta ei otsi enesekindluseks võltsmaske näitamaks, et ta teab ja oskab kõike, ta ei eksi kunagi ning tal ei ole mitte kellegi abi vaja, vaid tema enesekindlus tulenebki julgusest elada tões. Ja kui hetkel on tõde see, et ta ei teagi või ei oskagi midagi, siis enesekindel inimene julgeb seda endale ja teistele tunnistada. Ebakindel inimene püüab aga seda peita.

Tulles nüüd tagasi mu sõbra näite juurde, on tema juhi puhul tegemist tüüpilise ebakindla juhi ning inimesega. Arvata, et me oleme juba valmis – ükskõik, kas spetsialistina, isana või juhina – , on alati küündimatu lähenemine oma arengule. Me ei saa mitte kunagi päris valmis olla, sest meil on alati võimalik midagi juurde õppida. Kui me aga ei ole valmis endalt küsima, kuidas mul päriselt läheb, siis me blokeerimegi enda arengu lihtsalt ära.

Spetsialistina oma arengu blokeerides on tagajärjed isiklikud, sest halvemal juhul jääd oma tööst ilma või ei liigu lihtsalt karjääriredelil edasi. Juhina aga on hoopis teine olukord, sest sinu blokeeringust sõltub paljude teiste inimeste igapäevane elu (me veedame ju tööl enamuse oma ärkveloleku ajast). Siin ei ole mängus mitte ainult professionaalne vastutustunne (et kuidas minu käitumine ja areng juhina mõjutab ettevõtte tulemusi), vaid ka sotsiaalne vastutustunne – kuidas minu käitumine ja areng juhina mõjutab teiste inimeste heaolu, arengut ning elu?

Kas ja millal sina viimati oma inimestele ühte nendest asjadest ütlesid: “Ma ei tea; Ma ei oska; Mul on su abi vaja; See oli minu viga; Palun vabandust; Selle asjaga pean veel tegelema; Seda asja pean veel õppima; Mul on mure”?

MEELDIS JA OLI KASULIK?
JAGA SÕPRADEGA, ET KASULIK INFO LEVIKS.

Kuidas luua meeskonda arengut ja tagasisidet soodustav kultuur?

Tunned mõnikord, et tagasisidet on töötajatele anda keeruline?
Oled märganud, kuidas töötajad üksteise tagasisidele kaitsesse lähevad?
Tajud, kuidas töötajatega on olulistel teemadel mõnikord keeruline rääkida?

Kõik need tunnused viitavad "tagasiside-kultuuri" puudumisele meeskonnas. Kuidas seda luua?
Kõik vajalikud teadmised ja juhtimisinstrumendid selleks leiad 
28.mail toimuval avalikul koolitusel "Tagasiside-kultuuri loomine meeskonnas".

Uuri lisa ja registreeri soodushinnaga 399 eur (tavahind 499 eur).

NB! Koolitusele kehtib 100% Raha Tagasi Garantii - kui rahule ei jää, saad raha tagasi!

OLED ISEÕPPIJA? TELLI VIDEOKOOLITUS: