fbpx



Tunnustav/motiveeriv juhtimine – kas sõnakõlks või reaalselt toimiv süsteem?

Loe eelmise juhtimisstiili kohta siin: kiretu juht (eemalolev juhtimine)

Tunnustav juht (eestvedav/motiveeriv juhtimine)

Juht, kes on nõudlik tulemuste osas, aga ka motiveeriv ja innustav oma meeskonnale.

See on juhi tüüp, keda kirjanduses nimetatakse ja praktikas käsitletakse kui tõelist juhti ja liidrit suure algustähega. See ei ole ülemuse-tüüpi juht, kes tänu oma positsioonile käib ja kamandab. Samuti ei ole see meeldiv juht, kes kõikide oma töötajate silmis populaarne olla püüab. Ning muidugi ei ole ta ka kiretu juht -vastupidi, tal on kirge nii iseenda, oma töötajate ja ka saavutuste vastu.

Tunnused

Tunnustavad juhid on need, kes sageli koolitustel väga millegagi otse silma ei paista, aga sa tunned kogu aeg nende kohalolu. Ja see ei ole ainult minu kui välise isiku tunne – seda tajuvad kõik. Ta ei püüa end liialt esile tõsta, alati arvamust avaldada ja tähelepanu saada. Samas ei jäta ta oma arvamust avaldamata, ja ka vajadusel end kehtestamata, kui meeskonna huvides see vajalik on.

Igapäevaselt tunnevad juhid tema kohalolu läbi toetuse. Aga seda mitte liigse sekkumise ja kontrollimisena, vaid optimaalse kohalolekuna selleks, et töötajad edukad saaksid olla. Kuna tunnustav juht ei kannata alaväärsuskompleksi all, värbab ta võimalusel enda meeskonda temast targemad isikud, ja laseb nendel end seal realiseerida. Ta annab selleks piisavalt otsustusvabadust ning iseseisvust, aga on alati töötajate jaoks olemas, kui teda vajatakse.

Tunnustav juht seisab hea meeskonna hea toimimise eest, pingutades tugeva meeskonnakultuuri ja meeskonnatunde vahel. Olles ise aus, ehe ja „kaitsetu“ (tunnistades oma puudusi ja nõrkusi inimesena) julgustab ta sama ka oma meeskonnaliikmetele – ainult niimoodi tekib üksteise toetamisest tekkiv sünergia.

Juhtimise tööriist

Tunnustava juhi peamiseks tööriistaks on usaldus ja usaldusväärsed suhted. Ta pingutab samaaegselt nii professionaalse kui haavatavusel põhinev usalduse nimel – esimene tagab selle, et meeskond üksteise peale tööalaselt kindel saab olla, teine aga selle, et meeskond üksteise peale inimestena kindel saab olla. Ta ei näe oma peamise ülesandega kõiki vastuseid teada, vaid luua tugevad suhted oma töötajatega, et seeläbi neid võimalikult hästi mõista ja aidata nendel oma tippsooritusi teha.

Kommunikatsioon

Kahepoolne – juhi ja meeskonna vahel.

Siin toimub eluterve suhtlemine ja kommunikatsioon juhi ja tema meeskonna vahel. Kuna psühholoogilised barjäärid on väga madalad ja meekonnas valitseb psühholoogiline turvatunne, julgevad ja soovivad mõlemad osapooled rääkida asjadest nii, nagu need tegelikult on.

Meeskonna seisund

Sellisel juhil on kõige paremas seisundis olev meeskond. Loomulikult ei pruugi see seisund olla püsiv, aga lähenedes igasugustele ebakõladele, arusaamatustele ja puudustele meeskonnas läbi usalduse, läbipaistvuse ja aususe, liigub tunnustav juht kiiresti ka kriisidest läbi säilitades selle käigus meeskonna ühtsuse ja koostöövaimu. Kuna meeskond hindab ja armastab sellist juhti, on nad tema eest valmis ka pingutama rohkem kui neilt oodatakse.

Ohud

Ainukese ohuna oskaksin välja tuua juhi arengu lõppemist, millega kaasneb tema motivatsiooni langus (ja halvemal juhul organisatsioonist lahkumine). Selles on eelkõige muidugi süüdi tema otsene juht või juhtkond laiemalt, kes ei ole võib-olla oma juhtimislikus arengus nii kaugele jõudnud, mistõttu ei võimaldata tal end piisavalt realiseerida. Mõnikord on sellel ka väiklased põhjused – nimelt võib järgmise tasandi juht näha teha ohuna iseendale, millest lähtuvalt hakkab teda saboteerima.

Sobivus

Põhimõtteliselt sobib kõikidele meeskondadele, sest ta kasutab oskuslikult erinevaid juhtimisvõtteid tuues raskes seisus olevad meeskonnad sellest välja, ning maksimeerides heas seisus olevate meeskondade tulemusi.

Soovitus

Tunnusta ennast, kui tundsid end ära tunnustava juhina. Sinusuguseid ei ole palju.

NB! Enese kalibreerimiseks võid kasutada seda artiklit:

  1. Google’i Oxygeni uuring tunnustava juhi tüüpi juhtimispraktikatest

MEELDIS JA OLI KASULIK?
JAGA SÕPRADEGA, ET KASULIK INFO LEVIKS.

Kuidas luua meeskonda arengut ja tagasisidet soodustav kultuur?

Tunned mõnikord, et tagasisidet on töötajatele anda keeruline?
Oled märganud, kuidas töötajad üksteise tagasisidele kaitsesse lähevad?
Tajud, kuidas töötajatega on olulistel teemadel mõnikord keeruline rääkida?

Kõik need tunnused viitavad "tagasiside-kultuuri" puudumisele meeskonnas. Kuidas seda luua?
Kõik vajalikud teadmised ja juhtimisinstrumendid selleks leiad 
28.mail toimuval avalikul koolitusel "Tagasiside-kultuuri loomine meeskonnas".

Uuri lisa ja registreeri soodushinnaga 399 eur (tavahind 499 eur).

NB! Koolitusele kehtib 100% Raha Tagasi Garantii - kui rahule ei jää, saad raha tagasi!

OLED ISEÕPPIJA? TELLI VIDEOKOOLITUS: