fbpx

Tunnustamine on tõhus juhtimise instrument, mitte lihtlabane kiitmine

Tunnustamine on tõhus juhtimisinstrument, mitte mingi lihtlabane kiitmine. Just seetõttu ei tasu muretseda ka ütluse pärast “Kiida lolli ja loll teeb!” (mida paljud juhid pelgavad).

Eelkõige tähendab tunnustamine 3 tegevust:
1) Töötaja panuse märkamist ja selle väljendamist;
2) Tähelepanu andmist, mis on tänapäeval ülitugev “valuuta”;
3) Väärtustatuse tunde tekitamist.

Töötajate tunnustamiseks võid kaaluda 3 liiki tunnustamist:
1) Ametlik tunnustussüsteem (aastatöötaja valimised jms);
2) Mitteametlik tunnustamine (ühised tiimiga väljasõidud jms);
3) Igapäevane ja isiklik tähelepanu ning õlalepatsutus (kõige efektiivsema mõjuga).

Hakates kolmandat punkti (isiklik tunnustamine) kasutama pea meeles 6 tunnustamise kuldreeglit:
1) Tunnustus peab olema üllatus
Kui inimene ootab auhinda, väheneb tema sisemine motivatsioon ja tähelepanu läheb saadavale preemiale (tasule);

2) Hoia tunnustused väikesed
Kui sa isegi ei saa seda üllatusena hoida, on avastatud, et mida suurem on oodatav tasu, seda enam see kahjustab sooritust;

3) Tunnusta regulaarselt
Ära oota kindlat ja “erilist” põhjust, miks tunnustada, vaid leia neid põhjusi igapäevaselt. Muuda tunnustamine oma harjumuseks;

4) Tunnusta avalikult
Inimesed peavad teadma, mille eest ja kuidas tunnustatakse. Mida enam seda teatakse, seda enam seda “jahitakse”;

5) Tunnusta käitumist, mitte tulemust
Tulemusteni võib viia ka “petmine”, kuid käitumine on alati läbipaistev. Seetõttu ära kiida tulemusi, vaid kellegi ootuspärast käitumist;

6) Julgusta töötajaid üksteist tunnustama
Sageli teavad töötajad ise paremini, kes tunnustust väärib. Soodusta seetõttu meeskonna sisest tunnustamist ja tagasisidestamist.

Üheks spetsiifiliseks tunnustamise meetodiks on töötajate sisemotivatsiooni teadlik kasutamine:
1) Tugevamate suhete arendamine töötajatega;
2) Töötajate võimustamine (otsustusvabaduse suurendamine);
3) Eduelamuse tekitamine (tagasisidestamine);
4) Tähenduse loomine (tunde tekitamine, et su töö tähendab kellelegi midagi);
5) Meeskonnatunde loomine.

Tunnustamisel väldi kindlasti:
1) Manipuleerimist;
2) Pinnapealsust, kunstlikkust;
3) Ära kasutamist ja võlglase tunde tekitamist: ma olen sind nii palju.

Kõige kohta lähemalt vaata allpool olevast Motivaatori mikrokoolitusest.

KOHTUME TAGASISIDE ANDMISE KOOLITUSEL!

Praktiline koolitus “Motiveeriva tagasiside andmine” toimub 03.11.2020.
Soodushind 199 eur + km kehtib kuni 31.10.20 (koolituse tavahind 249 + km).
 
MIDA KASULIKKU SAAD?
Arendava tagasiside andmine on paljude juhtide suurim väljakutse oma töös.
Koolitus aitab mõista tagasiside-psühholoogiat, luua tiimis tagasisidekultuuri
ja annab praktilised töövahendid tõhusaks tagasisidestamiseks.
 

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga