Motiveeriv tagasiside: teooria & praktika
Kas tunned mõnikord, et tagasiside andmine oma töötajatele on ebamugav?
Kas oled kokku puutunud olukordadega, kus tagasisidet andes töötaja kaitsesse läheb, solvub või lausa motivatsiooni kaotab? Usutavasti oled sa soovinud head, ja teinud kõik justkui õigesti, aga tulemus oli ikkagi ootamatu. Milles asi?
TÕHUS TAGASISIDE ANDMINE ON SPETSIIFILINE OSKUS (VÕI LAUSA KUNST)
Üheks levinud põhjuseks võib olla tagasiside kultuuri puudumine teie meeskonnas – inimestel pole lihtsalt kombeks oma vigade ja puuduste tunnistamine, ning nendest rääkimine, mida aga tagasiside aktsepteerimine endast eeldab. Kuidas aga tagasiside kultuuri luua, ja tagada keskkond, kus töötajad oleksid oma arengust huvitatud ja reageeriksid sinu ja üksteise tagasisidele positiivselt? See on võimalik!
Käesolev videokursus annab sulle kõik vajalikud teoreetilised teadmised ja praktilised tööriistad selleks, et meeskonnas tagasisidet soodustav kultuur kujundada, töötajaid tagasiside saamisest ja üksteisele andmisest huvituma panna, edukalt tõhusaid tagasiside küsimise ja andmise meetodeid kasutada, motiveerivalt erinevat tüüpi 1:1 vestluseid (arenguvestlused, koostöövestlused) läbi viia, ja igapäevaselt oma meeskonda tunnustamise/tagasisidestamise kaudu motiveerida.
Muuhulgas leiad kursusest vastused sellistele küsimustele:
1) Kas ja kuidas tagasiside abil oma töötajate sisemist motivatsiooni kasvatada?
2) Kuidas anda tagasisidet viisil, mis töötajaid kaitsesse ei vii, vaid neid innustab ja motiveerib?
3) Mis ajal, kus kohas ja missuguseid meetodeid (tehnikaid) tagasiside andmiseks/küsimiseks kasutada?
4) Kuidas arenguvestluste, 1:1 vestluste või tulemusvestluste käigus motiveerivat tagasisidet anda?
5) Missugused on tagasiside andmise/küsimise suurimad ohukohad, mida iga juht vältima peaks?
NB! Detailse programmi ülevaate leiad siit.
***
Näidispeatükk kursusest “Tagasiside andmise ja küsimise 3 strateegiat”
MIDA E-KURSUS SISALDAB?
E-kursus (programm) sisaldab 71 eelsalvestatud videoloengut (näidis) kestusega ~9,5h, millele ligipääs on kasutajal tähtajatu. Lisaks videoloengutele annab kursus rohkem kui 25 praktilist tagasiside andmise ja küsimise tööriista, et õpitut ellu rakendada. Kursuse läbinud isikutele väljastame soovi korral tunnistuse.
***
E-KURSUSE TUTVUSTUS JA ÜLEVAADE PROGRAMMIST
KUIDAS E-KURSUSE TELLIMINE/OSALEMINE TOIMUB?
- Peale e-kursuse tellimist edastame arve, mille tasumise järgselt avame konto e-kursuste keskkonda;
- Koolitus toimub täies ulatuses ettesalvestatud videoloengute baasil, mida kasutaja saab vaadata/kuulata temale sobival ajal ja kohas;
- Videoloengud sisaldavad ka juhendatud praktilisi harjutusi, mille sooritamiseks saad videote all välja printida vajalikud töölehed;
- E-kursuse tellimine annab 1 isikule ajaliselt piiramatu ligipääsu isiklikult temale väljastatud kasutajatunnuse ja parooli alusel (keelatud jagada teiste isikutega);
- Kursus loetakse läbituks, kui osaleja on läbi töötanud kõik videoloengud. Kui osaleja soovib, väljastame elektrooniliselt tunnistuse.
Tekkis huvi? Kui jah, siis loe edasi … (või keri lehe lõppu kursuse tellimiseks).
TUTVUSTUS
Juhtimiskoolituste alguses juhtide käest nende suurimate väljakutsete kohta küsides ütlevad paljud juhid selleks olevat töötajatele tagasiside andmise. Nimelt kippuvat töötajad reageerima tagasisidele kaitsesse minekuga, solvumise ja halvemal juhul motivatsiooni kadumisega. Vältimaks selliseid reaktsioone, hakkavad juhid sageli hädavajalikust tagasiside andmisest üldse hoiduma.
Kuidas juhte siinjuures aidata?
Uurides tagasiside andmise valdkonda lähemalt, ja küsides selle kohta ka töötajatelt, selgub, et töötajad kipuvad oma kogemusele tuginedes tagasisidet võrdsustama “peapesuga” – nende jaoks tähendab juhilt tagasiside kuulmine ja selle aktsepteerimine oma vigade ja puuduste tunnistamist. Ja loomulikult on ebamugav oma juhile tunnistada, et ma ei saa oma tööga hakkama (millele puudused ja vead justkui viitavad).
Siit tekibki kaitsesse minek ja vastuseis, mis juhte tagasisidestamist vältima paneb. Ja nii omakorda jääb juhi poolt töötajatele oluline info edastamata, mis võib ajas hakata pärssima mitte ainult töötaja isiklikke, vaid kogu meeskonna tulemusi.
Tõhus tagasiside andmine kätkeb eneses lisaks tehnikatele ka paraja hulga psühholoogiat, millele käesolev kursus ka muuhulgas keskendub. Kursuse eesmärk on varustada juhid teadmiste ja oskustega, mis võimaldavad töötajatele tagasisidet anda viisil, mis neid kaitsesse ei vii, vaid neid hoopis innustab ja motiveerib – selleks tuleb aga tagasisidet anda õiges keskkonnas, õigel ajal/kohas ja õigetel viisidel.
Just nendele 3 olulisele teemale käesolev e-kursus keskendub. See näitab juhile samm-sammult ette teekonna, millele pöörata tähelepanu, ja mida praktikas ette võtta/ ära teha selleks, et meeskonnasisene õhkkond (keskkond) muutuks tagasiside vastuvõtmist soodustavaks. Samuti selgitab see juhile, mis ajal ja kus kohas, ning mis meetodeid kasutades tagasisidet anda/küsida, et see oleks juhi jaoks mugavam/lihtsam, ja töötajate jaoks toetav ning innustav.
Detailse programmi ülevaate teemade kaupa leiad siit.
Kellele e-kursus sobib?
Koolitus sobib hästi nii alustavatele juhtidele (sh hiljuti spetsialistist juhiks saanud juhtidele) kui ka pikema kogemusega juhtidele (sh personalijuhtidele, koolitusjuhtidele).
KOOLITUSE KOGUMAHT
Koolituse kogumaht on 12 akadeemilist tundi (9,5 astr. tundi).
Õppe osakaal on 75% auditoorne (videoloeng) ja 25% praktiline iseseisev töö (harjutused).
KOOLITAJA
Koolituse viib läbi “Parim koolitaja 2016“ ja “Parim koolitaja 2017” tiitli pälvinud Motivaator.ee
juhtide ja meeskondade koolitaja Kaido Pajumaa. Loe Kaido kohta lähemalt siin.
INVESTEERING
Kursuse maksumus on 95 eur* /osaleja (hind sisaldab ajaliselt piiramatut ligipääsu 1 kasutajale).
Kui ühest organisatsioonist tellib e-kursuse mitu osalejat, kehtivad soodushinnad:
a) 3-5 osalejat, maksumus 90 eur* /osaleja
b) 6-10 osalejat, maksumus 85 eur* /osaleja
c) 11+ osalejat, maksumus 80 eur* /osaleja
* käibemaksukohuslastele lisandub käibemaks 22%.
Täiendavate küsimuste korral kirjuta või helista koolitajale Kaido Pajumaa – kaido@motivaator.ee või telefon 509 4020.
100% RAHA TAGASI GARANTII
Koolituse kohta kehtib 100% Raha Tagasi Garantii. Kui tunned peale koolitust, et sa ei saanud sellest oodatud kasu, mis aitab Sul oma meeskonnale lähemale jõuda ja neid rohkem motiveerida, maksame Sulle lisaküsimusi esitamata kogu raha tagasi. Päriselt! Loe lähemalt siit.
TELLI KURSUS
Kursust ei saa enam eraldiseisva e-kursusena tellida, vaid see on osa Juhtimiskiirendist.
Kursusel osalemiseks liitu Juhtimiskiirendiga.
-
Sissejuhatus
-
Esimene osa. Tagasiside kultuuri loomine
- Miks paljud juhid tagasiside andmist ei armasta? (avamiseks kliki)
- Kõik töötajad soovivad tegelikult areneda. Kas ka sinu?
- 1x/aastas arenguvestluste mõju tagasiside kultuuri tekkimisele
- Kuidas toimus juhtimine 19.sajandil?
- Miks traditsioonilised arenguvestlused sageli tulemusi ei anna?
- Harjutus #2. Mida inimesed arenguvestlustest arvavad?
- Kuidas toimub juhtimine 21.sajandil?
- Neli erinevat meeskonna suhtluskultuuri – missugune on teil?
- Õppevideo: Dave Logan “Tribal Leadership”
- Neli tagasiside andmise stiili – millist kasutad täna sina?
- Harjutus #3. Juhtumianalüüs: 4 tagasiside andmise stiili
- Õppevideo: Kim Scott “Radical Randor raamatu kokkuvõte”
- Miks tagasisidestamine paljudele juhtidele nii keeruline tundub?
- Harjutus #4. Sinu tagasiside profiili kaardistamine
- Tajuviga ja töötaja vastuseisu tekkimine tagasiside andmisel
- Objektiivne ja subjektiivne tagasiside – kas üks ja sama asi?
- Harjutus #5. Tagasiside andmise vältimise põhjuste analüüs
- Kuidas ületada tagasisidele tekkivat vastuseisu?
- Kultuuripüramiid ehk kuidas kujuneb tagasiside kultuur meeskonnas?
- Tagasiside kultuuri loomise 3 etappi
- Psühholoogilise turvatunde loomine meeskonnas
- Õppevideo: Phd Amy Edmsondson “Psühholoogiline turvalisus”
-
Teine osa. Tagasiside küsimine meeskonnalt
-
Kolmas osa. 1-1 koostöövestlused
- Tagasisidestamise 3 põhitööriista (avamiseks kliki)
- 1-1 vestlused: mis need on ja milleks need vajalikud on?
- Mis kasu juht 1-1 vestlustest saab?
- Harjutus #7. Meeskonna vastastikuse läheduse ehk LMX analüüs
- 5 sammuline 1-1 vestluste strateegia
- 1-1 koostöövestluste aastaplaani koostamine
- 3 olulist sammu enne 1-1 vestlustega alustamist
- 1-1 vestluste meelespea juhile (12 kriitilist asja)
- Kuidas 1-1 kohtumiseks end ette valmistada?
- Harjutus #8. 1-1 kohtumise ettevalmistamine
- 1-1 kohtumise struktuur (kuidas kohtumist üles ehitada)
- Küsimuste küsimine: kinnised, avatud ja täpsustavad küsimused
- Millest ikkagi siis 1-1 kohtumisel rääkida?
- Aktiivse kuulamise praktiseerimine 1-1 kohtumisel
-
Neljas osa. 1-1 koostöövestluste tööriistad
- Tööjutud: “Õis-Okas-Pung” tehnika
- Töörõõmu jutud: Töötaja sisemiste motivatsiooniallikate analüüs
- Töörõõmu jutud: KOHTUNIK’u analüüs
- Töörõõmu jutud: Persoonikaart
- Töörõõmu jutud: Suhtekaart
- Töörõõmu jutud: Tegutsemisvabaduse analüüs
- Töörõõmu jutud: Meeskonnatunde analüüs
- Töörõõmu jutud: Kiire-oluline maatriks
- Töörõõmu jutud: Tippkogemuste analüüs
- Karjääri jutud: Eluratas, SMART, GROW, SWOT tehnikad
- Koostööjutud (tagasiside vestlus): kohtumise tööriistad
- Aastavestlus (tulemusvestlus, “arenguvestlus”): kohtumise tööriistad
- 1-1 kohtumiste levinumad vead, mida tasub vältida
- 1-1 kohtumiseks sobiliku paiga valik
-
Viies osa. Igapäevane tagasiside andmine
- Milleks igapäevane tagasisidestamine vajalik on? (avamiseks kliki)
- Töötajate käitumise mõjutamise 3 strateegiat (tagasiside abil)
- See ei ole tagasiside andmine (ekslikult aga peetakse)
- Missugune on õigesti edastatud tagasiside?
- Tõhus 4-sammuline tagasiside andmise tehnika
- 4-sammulise tagasiside tehnika kasutamine praktikas
- Harjutus #9. 4 sammulise meetodi harjutamine
- Näidisvideo konstruktiivse tagasiside andmise kohta – “The Office”
- 4-sammulise tagasiside meetodi kasutamise meelespea
- Mida teha töötajaga, kes tagasisidet kuulda ei võta (süsteemse tagasiside andmine)?
- Kuidas leida positiivse ja negatiivse tagasiside vahel õiget tasakaalu?
- Millal on õige aeg tagasiside andmiseks?
- Kus on kõige parem tagasisidet anda?
- 3 enesekontrolli küsimust enne tagasiside andmist
- Kursuse kokkuvõte
Klientide hinnangud
-
See e-kursus oli tõesti silmiavav ja inspireeriv. Kaido jagas lahkesti väärtuslikke nõuandeid, mida kasutada, et olla veelgi parem juht, lapsevanem, kolleeg kui ka kaaslane. Lisaks mulle väga meeldis kursuse ülesehitus: teooriat selgitatakse videos praktiliste näidetega ja materjalid, töölehed olid ka kenasti olemas. Lisaks mulle väga meeldib Kaido sõbralik hääl ja suurepärane diktsioon. Ühesõnaga SUPER ja soojad soovitused kõigile! Suur aitäh, Kaido!
-
Olen teie koolitusel varem ka osalenud ning saanud juba siis suurt inspiratsiooni tööks inimestega. See kursus kinnistas varem õpitut ja julgustas uuesti midagi proovima. Hinnangud koolituse osas on ainult ülivõrdes 10 punkti 10-st. Soovitan seda kindlasti nendele juhtidele, kes on huvitatud positiivse töökeskkonna loomisest ja soovivad sellesse panustada. Kursuselt leiad mitmeid instrumente mida oma töös ka kasutada. Väga hea kursus.
-
See kursus on põhjalikum ja praktilisem kui kõik senised raamatud kokku, mida olen tagasiside andmise ja küsimise kohta lugenud. Aitäh koostajale. Sain rohkem kui ootasin.
Kommentaare pole