fbpx



VIDEO I Juhtimine 3.0: tiimi maksimumi äratamine

See on jätk eelmise nädala postitusele “Juhtimine 2.0 ehk autokraatiast ülemuste põlvkonda”.


JUHT 3.0 EHK LIIDER
See on uus mõtteviis, mille kohaselt suudavad ainult sisemiselt motiveeritud ning pühendunud töötajad pakkuda klientidele parimat teenust või tooteid, mis toob ka organisatsioonile maksimaalse kasu.

Kui Juhtimine 1.0 tähtsustab eelkõige omanikku, ja Juhtimine 2.0 selle kõrval ka klienti (näiliselt ka töötajat), siis Juhtimine 3.0 keskendub kõikidele osapooltele väärtuse loomisele.

Sellest tulenevalt ongi Juhtimine 3.0 kõige eristuvamaks märksõnaks “TÖÖTAJAKOGEMUS” ehk juhi soov oma inimesi sügavamalt mõista, et seeläbi nende sisemine motivatsioon äratada.

Selle saavutamiseks keskendub juht teadlikult ning proaktiivselt omanikule ja kliendile väärtuse loomise kõrval ka töötajale kui inimesele väärtuse loomisele, uurimaks välja:

a) Motivatsioon
Miks sa päriselt siia tööle tulid? Mida sa siin töötades päriselt raha kõrval väärtustad? Missugused on sinu tänased töörõõmu ja tööpiina allikad? Mida sa päriselt siin töötades endast parima andmiseks vajad ja ootad? Mis sind päriselt motiveerib? Mida pead juhtimises kõige olulisemaks (missugune juht motiveerib)?

b) Unistused
Mida sa oma elus saavutada soovid? Missugune on sinu unistuste elu ja töö? Kas tänane töö võiks aidata sul oma päris unistusi elus ellu viia? Kuidas?

c) Areng
Mida peaksid eneses arendama, et oma unistused ja eesmärgid ellu viia? Millega sa tegeleksid, kui sa ei peaks raha teenima – millega sulle meeldib päriselt tegelda (aitab tuvastada tugevused)? Kuidas mina juhina ja meie organisatsioonina saame sind aidata oma unistuste ja eesmärkide saavutamisel?


Juhti 1.0 sellised küsimused ei huvita, sest töötaja on tema jaoks väljavahetatav “ressursiühik”.

Juhti 2.0 huvitavad sellised küsimused, sest ta usub, et motiveeritud ja rahulolevad töötajad loovad ka kliendile suuremat väärtust. Kuna tema suhted ei ole aga töötajatega piisavalt avatud (dünaamika on “juht vs meeskond”, mitte “juht vs indiviid”), ei julge/taha töötajad temaga nendel teemadel rääkida.

Juhti 3.0 huvitavad sellised küsimused, ja ta saab töötajatega nendel teemadel ka rääkida. Töötajad lihtsalt tunnevad, et juhti saab usaldada – nad teavad, et juht ei hooli mitte ainult organisatsioonist ja klientidest, vaid päriselt ka oma inimestest. Selle tulemusena tunnevad inimesed end päriselt väärtustatuna, mistõttu soovivad nad endast parima andmise kaudu omalt poolt ka väärtust vastu luua.

Just nii suudab Juht 3.0 meeskonna maksimum potentsiaali äratada.


Juhtimine 3.0 kohta saad lisaks lugeda siit:
“Nii suurendad juhtimise kaudu oma meeskonna pühendumust”
“Kas sinu juhtimine on täna tsentraalne või de-tsentraalne?
“3 suhtlusvormi, mis aitab juhil töötajatega tugevaid suhteid luua”

MEELDIS JA OLI KASULIK?
JAGA SÕPRADEGA, ET KASULIK INFO LEVIKS.