Miks me oma negatiivsetest emotsioonidest sõltuvuses oleme?

Tuleb välja, et vägivaldsetest suhetest eluga välja tulnud naised lähevad keskmiselt 7 korda oma mehe juurde tagasi, isegi kui sotsiaaltöötajad on juba mitmeid kordi sekkunud ja andnud endast kõik, et naine saaks tervislikul pinnal uut elu alustada. 7 korda.. kas see tundub kuidagigi loogiline? Sama kehtib ka nende inimeste kohta, kes pidevalt satuvad sarnase mustriga ebatervislikesse suhetesse, justkui nad otsiksid seda halba, enesekeskset ja nartsissistlikku kaaslast. Võib ju mõelda, et nende inimeste puhul on tegemist eriti suure rumaluse ja enesehävituslikkusega, aga tegelik põhjus võib hoopis olla midagi muud.

Negativism kui heaoluhormoonide tootja

Mida paljud meist aga ei tea, on see, et valu ja negatiivsed emotsioonid aktiveerivad aju “tasu” keskuse, mis tagab alateadliku sõltuvuse nendest samadest emotsioonidest. Samad keskused saavad aktiveeritud ka läbi narkootikumide kasutamise ja seksi, kuid narkootikume pole vajagi, kui sa saad ka läbi negatiivsuse oma enesetunde kõrgel (high) hoida. Tuleb nimelt välja, et ka valu ja halb enesetunne (viha, süütunne, enesehaletsus) aktiveerivad beta-endorfiinide ja dopamiinide tootmise meie kehas, muutes meid täielikult sõltuvaks “heaoluhormooni” põhjustajast.

Kuna aga see nn “narkodiiler” elab meie enda peas, on meil väga raske sellest negatiivsest hammasrattast tervena välja tulla. Tundes ja käitudes iseenda ja teistega destruktiivselt, asendame alateadlikult iseendas peituva tühja augu hoopis heaolutundega, seega selle protsessi ümber pööramiseks on vaja kõrget teadlikkust ja tagajärgede mõistmist. Kas sina teadsid, et negatiivse käitumismustri alla läheb ka oma juhi pidev kritiseerimine, kohvinurgaklatš oma töökaaslastega, sapiste märkuste pildumine oma abikaasale ja pidev rahulolematus oma välimuse, keha, töö ja end ümbritseva maailmaga? Nimelt ei pea sa olema vägivaldses suhtes, et sattuda oma negatiivsetest emotsioonidest sõltuvusse – neid alateadlikke “kuradeid” leiame igapäevaselt enda ümber niigi. Aga kuidas sellest nõiaringist siis väljuda?

“Ma vajan seda muutust”

Kõige suurem osakaal on sõnal “tahe” ja “vajadus”. Miks sa tahad oma destruktiivsetest mõtte-ja käitumismustritest üldse vabaneda? Kas see on hädavajalik, kuna oled oma keha juba haigeks muretsenud? Kas sa tahad teha seda selleks, et olla osa sõbralikust töökeskkonnast, kus puudub teiste inimeste eraelude lahterdamine? Kas sul on vaja jätta negativism kõrvale, kuna see mõjutab juba otseselt su abielu ja perekonnasiseseid suhteid? Kas sa tahad viia oma organisatsiooni tippu ning näed, kuidas sinu teod seda otseselt pärsivad?

Kui Sul on teadlik tahe ja vajadus olemas, siis annab see sulle rohkem jõudu oma soovitut ka päriselt ellu viia. Öeldakse, et see võtab 7-21 päeva, et täielikult oma aju töö normaliseerida ja vanast mõttepahnast vabastada. Selle aja jooksul pead sa iga hinna eest iga võimalikku “päästikut” vältima ning loobuma kõikidest reaktsioonidest, mida varem endas nii sõjakalt kandsid. Vaid siis saab tõeline “detox” alata. Võimaluse korral tuleb muidugi ka situatsioonist endast veidikeseks ajaks välja astuda, kuid kõikide puhul ei ole see võimalik.

Ainult Sina ise saad valida ja kontrollida oma töö vilju. Kui negatiivseks sõltuvuseks on töökaaslaste pidev hindamine, siis sellest igaveseks loobumiseks, pead sa alustama kohe täna ja vältima igasugust libastumist. Meie “egoistlik” ja “enesekeskne” käitumine mõjutab otseselt ja kaudselt meie igapäevast elukvaliteeti ning meid ümbritsevate inimeste elukvaliteeti ka. Lõppkokkuvõttes soovime me kõik ju elada positiivses ja rahumeelses maailmas. Miks mitte alustada siis iseendast kohe ja praegu?

Autor: Kathleen Kanervikko

***

NB! Grupp on täis! Saadaval veel 1 koht. Kiirusta!

“Tunnustav juhtimine”

12.oktoobril 2016 toimub menukas Motivaatori koolitus juhtidele.
Koolitus aitab juhil oma meeskonda lisaks palgale ka mitterahalistel
viisidel motiveerida ning seeläbi nende töötahet suurendada.

Lisa kommentaar

Your email address will not be published. Required fields are marked *