Kuidas on juhi ja alluva vahelised suhted seotud mehe ja naise vaheliste suhetega?

Kas ka sina tunned mõnikord sisemist trotsi, kui su kaaslane sinuga näägutab? Sinu kallal mõttetult viriseb ning sulle sinu jaoks ebaolulistel põhjustel etteheiteid teeb? Kas ka sina oled kunagi oma elus tundnud end tühisena? Olnud suhtes, kus sinust ei tehta piisavalt välja ning kus sa tunned end nähtamatu ning alaväärsena?

Tegelikult peitub neis küsimustes oluline tõde ka tööandja ja töötaja vaheliste suhete mõistmisel. Inimsuhted, olenemata kas romantilised, sõbra – või töösuhted, on oma loomult vägagi sarnased. Need samad jooned ja käitumismustrid, mis pärsivad mehe ja naise partnerlussuhteid, pärsivad ka juhi ning meeskonna omavahelist klappi.

Toome näitena ühe suhteliselt endasse tõmbunud ning hoolimatu juhi. Kas tema alluvana tahaksid sa teha usinasti tööd, kui sa tajuksid, et tal pole inimesena sinust ei sooja ega külma? Või Sind motiveeriks pigem juhi poolne huvi ja tunnustus, hoolimine ja tänu? Täpselt samamoodi nagu mees ei taha näägutava ning pidevalt ärritunud naise lõputuid käske täita, ei suuda ka end väärtusetuna tundev alluv oma tööle entusiastlikult pühenduda.

Mida aga siis juhina teha, et töötajaid päriselt ka oma tööst hoolima panna?

Alustuseks peaksid tegema järgnevat:

1) Anna oma töötajale kolm korda rohkem kui sa temalt tagasi ootad

Enne teistelt millegi ootamist küsi kõigepealt endalt: “Kui palju mina tegelikult enda poolt annan?” Kõik inimesed annavad endast parima enamjaolt siis, kui neile antakse, ning käituvad hästi nendega, kes neile samaga vastavad. Sama väidavad ka aastakümneid kooselu saladusi uurinud teadlased, et partnerlus saab toimida vaid mõlemapoolsel andmisel. Hästi toimivas suhtes anname teadlikult oma kaaslasele ka nendel hetkedel, kui tegelikult tahtmist pole. Sellega näitame üles hoolivust ning panustame ühisesse heaollu.

Hea ning alati abivalmis juht kujundab samuti oma meeskonna sisekliima ning inspireerib oma alluvaid talle samaga vastama. Näiteks Sierra View Districtu haiglas Californias korraldatakse kord aastas “Nädala töötaja” programm, kus iga meeskond valib omakeskist ühe töötaja, keda tiimikaaslased tunnustama, tänama ning motiveerima peavad. See programm mitte ainult ei õhuta tänulikku ning julgustavat õhkkonda, vaid aitab töökaaslastel üksteist ka paremini tundma õppida.

2) Loo juhina “Armastuse Ruumi”

Nagu iga hea naine muudab oma kodu Armastuse Ruumiks, on tööpaigas just juht see, kes hoolitseb oma töötajate heaolu ning turvatunde eest. Negatiivses ja kõledas keskkonnas küll mingit produktiivsust ei sünni. Turvatunne kasvab vaid siis, kui töötajad teavad, et juht mõistab neid ja ulatab vajadusel käe, soosib nende arengut ja hindab nende tööd. Positiivse töökeskkonna loomine võib alata väikestest tegudest ning omasoodu edasi arenedes terve firma oma heaolu tiiva alla haarata.

Näiteks Colin Service Systemi juht viib igal esmaspäeval oma töötajatele kotitäie maiustusi. Presbyterian haigla juht Texases aga saadab igale oma alluvatele paar korda aastas emaili sisuga: ‘’Kaks omadust, mida meie meeskond Sinus armastab’’. Noor juht jälgib nimelt iga nädal ühte töötajat, konsulteerib tema kolleegidega ning leiab väljavalitud alluvas midagi märkimisväärset, mille eest teda isiklikult tunnustada. See omalt poolt näitab, et ka ilma rahalise tasuta on võimalik oma töötajaid motiveerida ning samal ajal sõbralikku keskkonda luua.

3) Avalda tänu igal ajal ja viisil

Positiivse psühholoogia eksperdid väidavad, et tänulikkuse praktiseerimine garanteerib sisemise õnnetunde suurenemise. Ehk kui sa vaatad end ümbritsevat tänulike silmade läbi, muudab see ka sinu üleüldist rahulolu oma eluga. Kui sa suhtes samuti oma kaaslast vähemtähtsate jõupingutuste eest tänaksid, suureneks ka tema soov sind taaskord rõõmustada. Sama põhimõte kehtib ka tööl. Mida rohkem sa oma töötajate tublidust märkad ja seda neile lahkesti väljendad, seda enam nad sinu tähelepanu nimel pingutavad.

Premier Travel Inn Londonis palub igal osakonnajuhil uuele töötajale tänukiri saata, tänades töötajat just selle hotelliketi töökohaks valikul. Lisaks mainib iga juht tänukirjas ka oma valmidust uut töötajat toetada ning tööülesannete täitmisel abistada. Sama hotell kostitab oma töötajaid ka “Sa oled tõeline staar” ning “Vapustav samm edasi” kuldmüntidega, mis igakuiselt alluvate lauale potsatavad.

***

“Tunnustav juhtimine”

18.mail 2016 toimub Motivaatori koolitus juhtidele.
Koolitus on praktilist laadi ja aitab juhil suurendada
töötajate pühendumust ja meeskonda edukamaks muuta.

Lisa kommentaar

Your email address will not be published. Required fields are marked *