fbpx



3 uutmoodi soovitust heale müügispetsialistile

Oma karjääri alguses tegin palju nn külmi kõnesid. Tegemist oli väga energiakuluka tegevusega, mille käigus helistasin tundmatutele kontaktidele ettevõtetes ja pidin mõne minuti jooksul suutma ennast „pildile tuua”, et potentsiaalses kliendis mu toote või teenuse vastu üldse huvi tekiks. Seejärel proovisin jõuda pakkumiseni ja sealt parimal juhul tellimuseni.

Kas minu kõned olid nende saajatele meeldivad kogemused? Kindlasti mitte minu karjääri alguses, sest sõnastus oli konarlik, teadmised piiratud, hirm kõlas hääles ja mõte kiilus pidevalt kinni. Jah, ma tegin neid kõnesid palju!

Peale suurema hirmu ületmist ja müügijutu lihvimist muutus see protsess minu jaoks nagu väikeseks võistluseks – sisendasin endale iga kõne alguses, et müün parimat toodet ja suudan selle tugevusi selgitada ükskõik kellele. Hoolimata sellest, et kõned läksid ladusamaks, võttis see tegevus aga alati väga palju energiat, sest enda õigele lainele viimine oli raske. Eriti raske oli klientidega, keda oli keeruline tabada ja kellel polnud “aega” sind isegi ära kuulata.

Müügimehest turundusjuhiks

Peale aastatepikkust müügijuhi tööd liikusin vastu uutele väljakutsetele ja korraga oli minust saanud müügikõnede vastuvõtja – suure ettevõtte turundusjuht. Tagaajajast oli saanud tagaaetav. Helistajate võitlus käis minu aja ja tähelepanu peale. Peagi avastasin ennast pahandamas, kui järjekordne telefonihelin mind kiires päevatöös häiris. Hakkasin kõnesid vältima ja kiirelt lõpetama väitega, et mul kahjuks ei ole aega nende pakkumisi kuulata.

Miks ma teile sellest kirjutan? Sest olen olnud mõlemas rollis ja teinud järeldused, tänaseks on muutnud minu käitumist kardinaalselt.

Minu 3 soovitust müügiinimesele:

1. Ole avatud
Viimase aja populaarne ütlus on, et olge avatud! Mina olen avatud ja kuulan suurima hea meelega, kui keegi mulle midagi pakub või tutvustab. Isegi, kui tegemist on täiesti võõra inimesega, kui ta on suutnud mu tähelepanu pälvida. Olen kogenud ja mõistnud, et esmapilgul tühisena näivad kohtumised võivad viia meid järgmise ukseni. Selle ukse taga on ehk peidus meie uus pikaajaline koostööleping. Sealt avaneb aga juba täiesti uus maailm, millest meil varem aimugi ei olnud. Sinna jõudmiseks tuleb lihtsalt pakkujale oma tähelepanu ja aega kinkida.

2. Luba endale müüa
Minu tänane moto on: “Müü mulle, sest EI saan öelda alati!“. Selle mõte on järgmine: lihtsalt jälgi, kuidas müüja läheneb, analüüsi müügikõne ülesehitust ja sellega seoses endas tekkivaid emotsioone. Olles värskelt läbi töötanud Tarmo Tamme sulest tulnud otsemüügi ōpiku “Must vöö müügis“, võin rahuliku südamega öelda, et sõna “Ei” on osa mängust. Ükski müügimees ei tohiks väljendada oma pahameelt, kui ütlete talle “ei”. Kahju, et sellist raamatut 15 aastat tagasi käepärast ei olnud ja kõik õppetunnid tulid ise läbi kogeda.

3. Avarda oma silmaringi
Teiste inimeste kuulamine avab su silmi. Ei öelda ju asjata, et ühe avara silmaringiga inimesega rääkimine on sama palju väärt, kui 10 raamatu lugemine. Teemad võivad varieeruda seinast seina, olgu jutt siis investeerimisest või enese tasakaalustamisest, aga igale uuele infokillule valmisolek võib avada sinu jaoks järgmise ukse. Ka koolitusmaastik on muutumises. Kui varem küsiti iga koolituse eest raha, siis tänased ärimudelid võimaldavad pakkuda osalejatele ka tasuta koolitusvõimalusi – haara nendest kinni ja pane need enda kasuks tööle. Kunagi ei tea, kuidas lihtsalt kodust välja tulemine võib muuta sinu elu!

Kokkuvõtteks – laske endale müüa, õppige heade müügiinimeste lähenemise ja müümise tehnikaid. Te vajate müügioskust igas valdkonnas ja igal ametialal. Laske uutel võimalustel enda juurde jõuda. Teadke, et EI saab öelda alati ja see tähendab müüja jaoks, et pakutud toode polnud lihtsalt teie jaoks!

Artikli autor: Urmas Kamdron

Urmas on Motivaatori müügikoolituste läbiviija, kes on oma 15 aastase müügikogemuse vältel müünud tooteid alates wifi-seadmetest kuni auto treileriteni välja. Muuhulgas Urmas hetkel JCI Tallina koja 2016. aasta president ja tegev paljudes muudes erinevates projektides. 

Urmase müügikoolitus “360 kraadi müügis” toimub 05.mail 2016a.
Täpsem info ilmub lähiajal. Püsi lainel!

MEELDIS JA OLI KASULIK?
JAGA SÕPRADEGA, ET KASULIK INFO LEVIKS.

Kuidas luua meeskonda arengut ja tagasisidet soodustav kultuur?

Tunned mõnikord, et tagasisidet on töötajatele anda keeruline?
Oled märganud, kuidas töötajad üksteise tagasisidele kaitsesse lähevad?
Tajud, kuidas töötajatega on olulistel teemadel mõnikord keeruline rääkida?

Kõik need tunnused viitavad "tagasiside-kultuuri" puudumisele meeskonnas. Kuidas seda luua?
Kõik vajalikud teadmised ja juhtimisinstrumendid selleks leiad 
28.mail toimuval avalikul koolitusel "Tagasiside-kultuuri loomine meeskonnas".

Uuri lisa ja registreeri soodushinnaga 399 eur (tavahind 499 eur).

NB! Koolitusele kehtib 100% Raha Tagasi Garantii - kui rahule ei jää, saad raha tagasi!

OLED ISEÕPPIJA? TELLI VIDEOKOOLITUS: